חיסולו של איסמעיל הנייה לפנות בוקר בטהרן, לצד חיסול בכיר החיזבאללה פואד שוכר בביירות, הובילו להערכות מצב בקרב גורמי הביטחון סביב אבטחת המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים בפריז - ול-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי השב"כ תיגבר את האבטחה של המשלחת.
לכוח האבטחה של היחידה לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ נוספו מאבטחים נוספים שהוצמדו לחברי המשלחת בכפר האולימפי ובמתקנים המרוחקים ממנו, ההנחיות לחברי המשלחת הוחמרו וכן תוגברה האבטחה של הכוחות המקומיים שמספקים מעטפת רחבה לצד האבטחה הישראלית. משב"כ נמסר בתגובה כי מתקיימות הערכות מצב יומיות ובהתאם לכך נקבעים סידורי האבטחה.
2 צפייה בגלריה
שוטרים
שוטרים
שוטרים בפריז
(צילום: EPA / Franck Robichon)
עוד לפני החיסולים, הספורטאים הישראלים ספגו איומים ברשתות החברתיות, כחלק ממתקפת שנאה שעוברת המשלחת הישראלית - מה שהוביל לחקירה של האירועים בצרפת והודעה חריגה של המועצה לביטחון לאומי כי מדובר במתקפה יזומה על ידי איראן.
כפי שתוגברה האבטחה סביב נציגויות ישראל בעולם, קיים חשש שהמשלחת הישראלית בפריז תהפוך ליעד, ולכן גורמי הביטחון הישראליים קיימו הערכת מצב ספציפית לגביה, מחשש לאירועים שמכוונים נגדה. גם כוחות הביטחון הצרפתיים מעורבים בנושא.
2 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית
המשלחת הישראלית
חברי המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה
(צילום: Damien Meyer / AFP)
הנייה חוסל בטהרן: פרשננו אבי יששכרוף מנתח
(צילום: ירון ברנר)

הספורטאים הישראלים תודרכו לגבי כללי התנהגות ולגבי פרובוקציות אפשריות שעלולות להיות מכוונות נגדם. "המשלחת הישראלית לאולימפיאדה יכולה להפוך ליעד נקמה, אנחנו בהערכת מצב מיוחדת", טענו גורמים ביטחוניים.