אולימפיאדת פריז תיפתח בעוד פחות משבועיים וההכנות מורגשות גם במדינות ערב, שחלקן ישלחו, מלבד ספורטאים, גם כוחות צבא כדי לסייע באבטחת אירוע הספורט הגדול בעולם. הכוחות הקטאריים, למשל, כבר שם. משרד הפנים של קטאר פרסם בסוף השבוע האחרון תמונות וסרטונים של הכוחות ברחובות פריז.
לפני צאתם לדרך נפגשו הכוחות עם שר הפנים הקטארי ועם מפקד כוחות ביטחון הפנים, חליפה בן חמד בן חליפה אל ת'אני, שאמר להם: "המוכנות שלנו להשתתפות באבטחת אולימפיאדת פריז 2024 הושלמה. הכוח ערוך לחלוטין לביצוע המשימה שהוטלה עליו. בהשתתפותכם בפריז בארגון התחרות אתם לא מייצגים רק את עצמכם, אלא את כל קטאר, את האמיר ואת האומה הערבית והאיסלאמית".
4 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
גם בעולם הערבי נערכים לאולימפיאדת פריז
(צילום: Emmanuel DUNAND / AFP)
הפינה השבועית "יא אללה"
(צילום: ירון ברנר)
סרטון של המפגש וההכנות של הכוח הופץ על ידי משרד הפנים של המדינה. לא כולם אהבו את רעיון שליחת הכוחות הקטאריים לפריז. חלק מהגולשים ברשת ביקרו את קטאר ששולחת כוחות כדי לסייע לפריז, "ולא שולחת כוחות כדי לסייע לעזה". יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שקטאר וצרפת מסייעות זו לזו באבטחת אירועים. צרפת עזרה לקטאר רק לאחרונה - במונדיאל 2022.
גם איחוד האמירויות אימנה כוחות כדי לסייע באבטחת האולימפיאדה השנה. סיף בן זאיד אל נהיאן, סגן ראש הממשלה ושר הפנים, כתב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו: "נפגשתי עם צוות הסיוע של משטרת האמירויות, המשתתף באבטחת אולימפיאדת פריז 2024. השתתפות הצוות, שכולל את הקבוצות השונות מהמשטרה וכולל נשים, מאשרת כי המודל של האמירויות מצטיין בהשגת יעילות גבוהה ומוכנות מלאה לאבטחת אירועים בינלאומיים גדולים". גם באמירויות דאגו לפרסם סרטון מהכנת הכוחות לאירוע, כולל הצגה של לימודי הצרפתית שעברו הכוחות. במסגרת הסרטון, סיף בן זאיד מבקש מהנציגים הנשלחים לפריז לאבטח את האירוע בצורה נאותה ולתת יחס שווה לאזרחים מכל העולם.

ישראל על המוקד

ולצד ההכנות - בשבועות האחרונים החל ברשתות החברתיות הערביות קמפיין נגד השתתפותה של ישראל במשחקים האולימפיים, בעקבות המלחמה ברצועת עזה. במסגרת הקמפיין הופצו תמונות, קריקטורות וסרטונים הקוראים למנוע מישראל להשתתף. בחלק מהתמונות שהופצו נכתב כי "השתתפותה של ישראל באולימפיאדת פריז תהפוך את האולימפיאדה לכזו עם טעם של דם".
4 צפייה בגלריה
 חלק מהקמפיין נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה
 חלק מהקמפיין נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה
חלק מהקמפיין נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה
4 צפייה בגלריה
 הקמפיין הערבי "אולימפיאדה ללא ישראל"
 הקמפיין הערבי "אולימפיאדה ללא ישראל"
הקמפיין הערבי "אולימפיאדה ללא ישראל"
באחת הקריקטורות ניתן לראות כביכול ספורטאים ישראלים צועדים ומנופפים לשלום בטקס הפתיחה, כשעליהם נשקים וידיהם מלאות בדם. בתמונה אחרת שהופצה נראה טנק ישראלי שמהתותח שלו יוצא סמל האולימפיאדה. בפוסט שצורף לתמונה נכתב "הספורט הפלסטיני ספג אבידות עצומות, אנושיות וחומריות. ישראל הרגה עשרות ספורטאים פלסטינים, בנוסף לאלה שנפצעו ולא יוכלו לעסוק יותר בספורט". גם שמו ופרצופו של הקשת הישראלי איתי שני, שייצג את ישראל בחץ וקשת באולימפיאדת טוקיו, הודבקו לתמונה, שנערכה כאילו הוא מכוון את הקשת לעבר ילד פלסטיני, לצד הטקסט: "הוא לא ספורטאי, הוא מייצג את האויב הרצחני". ההאשטאגים המזוהים עם הקמפיין נגד ישראל הם "חרם הספורט" ו"אולימפיאדה ללא ישראל".
גם משלחת פלסטינית תשתתף במשחקים בפריז, ואישרה בתחילת השבוע כי "השתתפותה מהווה פלטפורמה להוקעת המלחמה ברצועת עזה". המשלחת הפלסטינית תכלול יותר מ-20 ספורטאים, שישתתפו במשחקים האולימפיים והפראלימפיים (שמונה ספורטאים והיתר מלווים). רובם, אגב, חיים בחו"ל והם בעלי אזרחות זרה נוספת.