בתים 1 ו-2 של טורניר הכדורסל האולימפי ננעלו הערב (שישי). בבית 1, קנדה שכבר העפילה לשלב הבא במחזור הקודם נותרה מושלמת עם ניצחון על ספרד שהדיח את האחרונה, בעוד יוון נותרה בחיים בזכות ניצחון על ואוסטרליה. בבית 2, אלופת העולם ניצחה בקלות את המארחת צרפת בקרב על המקום הראשון, וברזיל עלתה לרבע הגמר מהמקום השלישי עם טיול מול יפן.

בית 1

קנדה - ספרד 85:88 | אכזבה גדולה עבור ספרד, ששילמה את המחיר על הבית הקשה והצפוץ וסיימה במקום האחרון. קנדה, שכבר עלתה עוד לפני המשחק, סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם ושוב הוכיחה שהיא צריכה להגיע הפעם לפחות לפודיום. שיי גילג'ס אלכסנדר הוביל את המנצחת עם 20 נקודות, אנדרו נמהארד הוסיף 18 נקודות ב-21 דקות, ואר ג'יי בארט קלע 16. דריו בריזואלה הוליך את המפסידה עם 17, ואקס מכבי ת"א הטרי לורנזו בראון היה חלש עם 4 נקודות (2 מ-9 מהשדה) ו-5 איבודים.
3 צפייה בגלריה
אר ג'יי בארט
אר ג'יי בארט
קנדה מושלמת בסוף שלב הבתים. בארט מחבק את אנדרו נמבארד
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
יוון - אוסטרליה 71:77 | יאניס אנדטוקומפו וחבריו השיגו ניצחון גדול, הראשון שלהם בטורניר, שיעניק להם את הכרטיס לרבע הגמר אם סרביה לא תמעד מול דרום סודאן. גם האוסטרלים עלו, לאור ההפסד של ספרד לקנדה. יאניס בלט עם 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 ריבאונדים, וקיבל עזרה מתומאס ווקאפ שקלע 18 נקודות. אצל המפסידה בלט ג'וק לונדייל עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
יוון יאניס
יוון יאניס
להט עם 20 נקודות. יאניס
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)

בית 2

צרפת - גרמניה 85:71 | הקרב על המקום הראשון היה הרבה יותר חד צדדי ממה שמספרת התוצאה הסופית שלו. אלופת העולם ירדה למחצית עם יתרון 27:48, זאת לאחר שהגבילה את המארחת לתשע נקודות בלבד ברבע השני, ורק 16:25 ברבע האחרון מנע מצרפת השפלה. דניס שרודר (26 נקודות ו-9 ריבאונדים) ופראנץ ואגנר (26 נקודות) כיכבו אצל המנצחת, בעוד את המפסידה הוביל ויקטור וומבניאמה עם 14 נקודות בלבד.
3 צפייה בגלריה
שרודר
שרודר
שרודר
(צילום: Shamus/Getty Images)
ברזיל - יפן 84:102 | הנציגה הדרום-אמריקאית היחידה בטורניר השיגה ניצחון נוח והעפילה לרבע הגמר מהמקום השלישי, בעוד יפן סיימה את דרכה במשחקים. ברונו קאבוקלו הצטיין עם 33 נקודות ולא פחות מ-17 ריבאונדים (הכמות השביעית הכי גבוהה אי פעם למשחק באולימפיאדה). מרסליניו הוארטס חילק 8 אסיסטים ונכנס לטופ-10 בקטגוריה זו בתולדות האולימפיאדה. ג'וש הוקינסון קלע 26 ליפנים.
רז הרשקו על הזכייה במדליה
(צילום: רז שכניק)
פורסם לראשונה: 16:59, 02.08.24