המתאגרפת הטאיוונית לין יו טינג, ששיתופה באולימפיאדה מעורר במחלוקת עקב "בעיות בבדיקות טסטוסטרון" שנעשו לה בעבר, ניצחה אתמול (שישי) בקרב הראשון שלה את סיטורה טורדיבקובה מאוזביקסטן אחרי שלושה סיבובים, ובהחלטת שופטים. שלשום, המתאגרפת האלג'יראית איימן חליף, שגם היא נכשלה באותה בדיקה, ניצחה בנוקאאוט בקרב שלה אחרי פחות מדקה - ועוררה סערה גדולה.
לין יו טינג זכתה בעבר בשלוש מדליות באליפויות עולם, שאורגנו בידי ה-IBA (התאחדות האיגרוף הבינלאומית), אותו גוף שפסל אותה מהשתתפות עקב הבדיקות שערך בשנה שעברה. יש לציין כי מדובר בבדיקות שנויות במחלוקת, וה-IBA סירב לחשוף את הפרוטוקול שלהן.
3 צפייה בגלריה
לין יו טינג
לין יו טינג
"אי אפשר לסמוך על הבדיקות". לין יו טינג
(צילום: EPA/JOEL CARRETT)
אומר קרמלב, הנשיא הרוסי של התאחדות האיגרוף הבינלאומית (IBA), טען כי לאחר סדרת בדיקות DNA, ההתאחדות "חשפה ספורטאים שניסו לרמות את עמיתיהם והתחזו לנשים". לדבריו, הבדיקות "הוכיחו שיש להם כרומוזומי XY, ולכן הם הודרו מאירועי הספורט". הוועד האולימפי הבינלאומי סירב לקבל את קביעתו השנויה במחלוקת של ארגון האגרוף, ואישר ללין יו טינג ואיימן חליף להשתתף באולימפיאדה.
הוועד האולימפי הבינ"ל הפסיק לשתף פעולה עם התאחדות האגרוף הבינלאומי עוד לפני הסערה הנוכחית, עקב טענות לשחיתות והטיית תוצאות. הספונסרית של ה-IBA היא חברת הנפט הרוסי גזפרום. חליף האלג'יראית הושעתה מהתחרות אחרי שכבר ניצחה מתאגרפת מרוסיה. יחד איתה "נתפסה" גם לין יו טינג. בתגובה להפסקת שיתוף הפעולה עם הוועד האולימפי, ה-IBA השווה את הוועד האולימפי לגרמניה הנאצית.
3 צפייה בגלריה
לין יו טינג
לין יו טינג
לין יו טינג
(צילום: REUTERS/Peter Cziborra)
3 צפייה בגלריה
אימאן חליף
אימאן חליף
בלבה של סערה אולימפית. חליף
(צילום: רויטרס)
דובר מטעם הוועד האולימפי אמר: "הבדיקה שנערכה לספורטאית היא בדיקה מומצאת שאי אפשר לסמוך עליה. המתאגרפות הללו הן נשים, בדקנו את ההיסטוריה שלהן כפי שאנחנו בודקים את כל הספורטאיות. ל'בדיקה' שערך ה-IBA אין תוקף".
משפחתה של רז הרשקו אחרי הזכייה במדליית הכסף
(צילום: קובי קואנקס)
פורסם לראשונה: 21:37, 02.08.24