שחקן כדורעף חופים הולנדי שריצה עונש בגין אונס ילדה בת 12, לפני כעשור, ייצג את הולנד באולימפיאדה בפריז. סטיבן ואן דה ולדה, כיום בן 29, נידון בשנת 2014 ל-4 שנות מאסר והוא שוחרר ב-2017.
"אנחנו מכירים את ההיסטוריה של סטיבן", אמר מישל אוורארט, יו"ר איגוד הכדורעף ההולנדי. "חזרתו לפעילות במגרשים דוברה רבות עם הוועד האולימפי ההולנדי וגם עם פדרציית הכדורעף הבינלאומית. הוא הורשע בזמנו על פי החוק האנגלי והוא ריצה את עונשו. מאז ואילך סטיבן השתלב מחדש בקהילת הכדורעף ההולנדי".
1 צפייה בגלריה
סטיבן ואן דה ולדה
סטיבן ואן דה ולדה
"לא יכול לקחת חזרה את מה שעשיתי". ואן דה ולדה
(צילום: Photo by Buda Mendes/Getty Images)
ואן דה ולדה ריצה חלק מעונשו באנגליה לפני שהועבר להולנד, שם שוחרר וחזר לשחק ב-2017, לפי איגוד הכדורעף ההולנדי. בשנת 2018, אמר השחקן עצמו בראיון: "עשיתי מה שעשיתי. אני לא יכול לקחת את זה בחזרה, אז אני אצטרך לשאת בתוצאות. אתה יכול לשפוט, כמובן. זו הטעות הכי גדולה בחיי".
"הוא מוכיח שהוא מקצוען ואנושי למופת, ולא הייתה שום סיבה לפקפק בו מאז שחזר לשחק", המשיך אוורארט.
עוד הוסיפו באיגוד ההולנדי כי חזרתו של השחקן נעשתה לאחר התייעצות עם מומחים ש"הבהירו שהסיכוי להישנות של המעשים היא אפסית. לאחר הרשעתו וגזר הדין שלו, סטיבן ואן דה ולדה חזר להיות פעיל ברמות הגבוהות של הענף, בין היתר תחת הדרכה אישית ופיקוח של מומחים".
הוועד האולימפי הבהיר כי "ואן דה ולדה חזר לספורט מקצועני על בסיס ההנחיות שלו, אשר קובעות, בין היתר, את התנאים שבהם ספורטאים יכולים לחזור לאחר הרשעה. הוא עומד כעת בכל הקריטריונים למשחקים האולימפיים ולכן הוא חלק מהנבחרת".
הוועד האולימפי הבינלאומי אמר בתגובה לדברים: "המועמדות של חברי נבחרות, לאחר שהשיגו את הקריטריונים על המגרש, היא באחריות הבלעדית של כל ועד אולימפי לאומי".
בארגון האמריקאי "ספורט בטוח" הביעו דאגה מהזימון: "מודאגים מכך שכל מי שהורשע בתקיפה מינית של קטינה יוכל להשתתף במשחקים האולימפיים ב-2024. כשנבחרות מרחבי העולם עומדות להתכנס בפריז, שרבות מהן כוללות ספורטאים קטינים, זה מעביר מסר מסוכן שמדליות וכסף חשובים יותר מהבטיחות שלהם. השתתפות בספורט היא פריבילגיה - לא זכות".

עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות ONE)