האם המתעמל ארטיום דולגופיאט היה זכאי למדליית הזהב בתרגיל הקרקע וראה את הכסף רק בגלל החלטת שיפוט מוטעית? במשלחת הישראלית משוכנעים שכן.
אדם בדיר, הפיזיותרפיסט הצמוד של ארטיום שהצליח להכשיר אותו לגמר למרות פציעה חמורה, טען בפני גורמים במשלחת הישראלית כי אחד השופטים בתחרות אמר לו בסיום כי ארטיום היה זה שצריך לנצח - מאחר שהפיליפיני קרלוס אדריאל יולו, שזכה במדליית הזהב (היום הוא גם השלים דאבל עם ניצחון בשולחן הקפיצות), חזר על אלמנט זהה פעמיים בתרגיל שביצע ולכן דרגת הקושי שלו הייתה אמורה לרדת.
2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
"גאים בו על הופעה מדהימה". דולגופיאט
(צילום: עוז מועלם)
החגיגות של ארטיום דולגופיאט אחרי מדליית הכסף בפריז
(צילום: רז שכניק)
עם זאת, במשלחת הישראלית לא סבורים שצריך לערער על התוצאה. "אנחנו לא שם. מכבדים את החלטות השופטים כמובן", אומר גורם במשלחת. "אבל שופטים בכירים בענף אמרו לנו אחרי הגמר שארטיום היה צריך לנצח והתוצאה הסופית מקפחת אותו".
דולגופיאט עלה אתמול באולם בברסי כמתמודד שני לתרגיל הקרקע בגמר וכמעט לא טעה בדרגת קושי לא פשוטה. הציון שלו בסיום היה 14.966 נקודות. יולו זכה ל-15.000 על התרגיל שלו, למרות טעות שביצע בפס האקרובטי הראשון - ניקוד שהביא לו את הזהב. ג׳ייק ג'רמן הבריטי, מהמועמדים למדליה, לא עקף את דולגופיאט וקיבל 14.933 שהספיקו לו בסופו של דבר למדליית ארד.
2 צפייה בגלריה
קרלוס אדריאל יולו
קרלוס אדריאל יולו
קיבל הנחה מהשופטים? יולו
(צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)
הוועד האולימפי הישראלי מסר בתגובה: "ארטיום עשה תרגיל נפלא בגמר וכמו בכל תחרות השופטים מכריעים ומנקדים ואנחנו מכבדים את הכרעתם. כולנו גאים בארטיום על הופעה מדהימה ושמחים בהצלחתו".