הישראלים שיתחרו ביום 8

9:00 – נבחרת ישראל (ג'ודו, תחרות קבוצתית): אחרי יומיים מצוינים עם שלוש מדליות, נבחרת הג'ודו תחתום את הופעתה בפריז בתחרות הקבוצתית. בטוקיו לפני שלוש שנים זה היה האירוע שהציל את כבוד הענף עם מדליית ארד מפתיעה ומרשימה אחרי שורת אכזבות בתחרות האישית, הפעם המשימה תהיה קשה פי כמה.
ישראל מיעטה מאוד להשתתף בתחרויות קבוצתיות בקמפיין הזה, וכתוצאה מכך לא צברה מספיק נקודות דירוג – והגיעה לפריז כנבחרת לא מדורגת שיכולה לפגוש יריבה חזקה כבר בשלב מוקדם. ההגרלה האכזרית אכן קבעה לנבחרת מפגש קשה מאוד ומשימה כמעט בלתי אפשרית בשמינית הגמר מול צרפת, המארחת החזקה עם כוכבים כמו טדי רינר ורומן דיקו – וכמובן עם הקהל הביתי שינסה לדחוף אותה אל מדליית זהב שנייה ברציפות בתחרות הזו.
6 צפייה בגלריה
פלצ'יק זכה בארד
פלצ'יק זכה בארד
פיטר פלצ'יק. עוד לא סיים את העבודה שלו בפריז
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני צרפת, ישראל תצטרך לעבור את נבחרת מונגוליה. במקרה הזה מדובר במשימה לא קלה אבל אפשרית. אורן סמדג'ה שיצא לפריז לאחר ששכל את בנו עומר ז"ל שנפל בקרב בעזה, חזר ארצה – ושני הרשקו ידריך את הנבחרת בתחרות.
12:00 – איתמר איינהורן (אופני כביש, מרוץ הגברים): ישראל חוזרת למרוץ הכביש לגברים לראשונה אחרי 64 שנים. איינהורן, הרוכב עבור הקבוצה הישראלית המקצוענית "ישראל פרמייר טק", הוא ספרינטר במהותו שמעדיף מסלול שטוח לגמרי – מה שאי אפשר להגיד על המסלול בפריז שכולל עליות של בין 800 מ' ל-1.7 ק"מ. אם יתברג בחצי העליון של הרוכבים – זה יהיה הישג יפה מאוד מבחינתו.
13:05 – שי קקון (שייט, לייזר רדיאל, שיוטים 6-4): אחרי שני שיוטים בינוניים, קקון סיימה את שיוטי היום עם השיוט הטוב ביותר שלה עד כה, מקום 12 שמציב אותה במקום ה-22 הכללי. היא תקווה להמשיך במגמת השיפור גם היום.
13:13 - שרון קנטור (שייט, גלישת רוח, חצי גמר): הדחייה של שיוטי ההכרעה היא המשך ישיר למה שקנטור חווה כבר שבוע: עיכובים, דחיות, פסילה ואפילו ביטול של שיוט מרתון רגע לפני שהיא מנצחת בו. אלופת העולם בגלישת רוח לא נתנה לשום דבר לשבור אותה והיא נמצאת בעמדה מצוינת לזכייה במדליה אולימפית. אחרי שסיימה את השיוטים המוקדמים במקום השני, היא תתמודד בחצי הגמר יחד עם מרתה מאג'טי האיטלקייה ועם שתי גולשות נוספות שיעפילו מרבע הגמר על שני כרטיסים לגמר.
שלוש המעפילות לגמר יבטיחו זכייה במדליה ויתמודדו בשיוט אחד על צבע המדליה. מי שכבר הבטיחה את מקומה שם היא הגולשת הבריטית המצוינת אמה ווילסון שזכתה במדליית ארד אולימפית בטוקיו בדגם הקודם ניל פרייד – וכעת הבטיחה מדליה גם ב-iqFoil.
אם גם היום לא יהיו תנאים לקיום שיוט, מיקומה הנוכחי של קנטור יהיה גם מיקומה הסופי והיא תזכה במדליית כסף.
6 צפייה בגלריה
ראובני וקנטור
ראובני וקנטור
ראובני וקנטור. מחכים לרוח
(צילום: AP וגטי אימג'ס)
13:20– עומר ורד וילנצ'יק (שייט, לייזר, שיוטים 6-5): לצד שני שיוטים מרשימים אותם סיים במקומות 3 ו-7, לשייט הצעיר היו גם שני שיוטים רעים במקומות 38 ו-40. הוא מדורג כרגע במקום 21 וינסה לייצר יותר יציבות בהמשך התחרות.
13:33 - תום ראובני (שייט, גלישת רוח, חצי גמר): ראובני שמעולם לא זכה במדליה באליפות העולם או באליפות אירופה לבוגרים, יכול להפוך למדליסט אולימפי. הגולש שמתאמן תחת האלוף האולימפי לשעבר גל פרידמן עושה שבוע מצוין וסיים את השיוטים המוקדמים במקום השני, מה שהבטיח לו כרטיס לחצי הגמר. אם התנאים יאפשרו זאת, הוא יתחרה יחד עם ג'וש ארמיט הניו זילנדי ושני גולשים נוספים שיעפילו מרבע הגמר – על מקום בגמר ומדליה אולימפית. השניים שיעפילו לגמר יתחרו עם גריי מוריס האוסטרלי על צבע המדליה. אם מזג האוויר ותנאי הרוח לא יאפשרו קיום שיוט, ראובני יזכה במדליית כסף על סמך מיקומו הנוכחי.
16:30 – ארטיום דולגופיאט (התעמלות מכשירים, גמר קרקע, גברים): רגע האמת של האלוף האולימפי המכהן. אחרי הופעה לא טובה במוקדמות שהספיקה לו עם לא מעט מזל, להעפיל לגמר – דולגופיאט יודע שכעת זה משחק חדש – והכול פתוח.
צריך להגיד את זה, הכול נמצא בידיים וברגליים של דולגופיאט. דרגת הקושי של האלוף האולימפי גבוהה במיוחד, הוא מבצע אלמנטים שמתעמלים אחרים חוששים לנסות. אם הוא יבצע את התרגיל שלו כמו שצריך, הוא יזכה במדליה אולימפית, אולי אפילו במדליית זהב. זה עד כדי כך פשוט, אבל גם כל כך לא פשוט.
6 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
ההופעה הבעייתית במוקדמות הבהירה לנו את מה שידוע לכל מי שעוקב אחרי הענף. כל אחד יכול לטעות או אפילו להתרסק. אף אחד לא חסין – גם לא מתעמל בסדר הגודל של דולגופיאט.
יריביו העיקריים של דולגופיאט על המקום בפודיום יהיו המתעמל הבריטי ג'ייק ג'רמן שהבריק במוקדמות, קרלוס יולו, ספציאליסט קרקע מוכר מהפיליפינים, שהחזיק בעבר בתואר אלוף העולם, איליה קובטון, מתעמל שנחשב למצוין במקבילים אבל נראה טוב במוקדמות גם בקרקע וריי זפאטה הספרדי שחלק עם דולגופיאט פודיום בטוקיו.
16:45 – ניתאי חסון ונועה לסרי (שייט, מפרשיות 470, שיוטים 3-4): חסון ולסרי פתחו לא רע את התחרות ולאחר שני שיוטים הם במקום החמישי עם 17 נקודות שליליות. היום הם מתוכננים לצאת לשני שיוטים נוספים, לאחריהם נבין טוב יותר את מצבם.
6 צפייה בגלריה
חסון ולסרי
חסון ולסרי
חסון ולסרי
(צילום: Clive Mason/Getty Images)

חמישה אירועים שלא כדאי לכם לפספס

16:00 – כדורגל, רבע גמר, נשים, ארה"ב – יפן: לא מעט גבות הורמו כשהמאמנת החדשה והאנגלייה של נבחרת ארה"ב, אמה הייז, בחרה לא להזמין לסגל את מי שנחשבת לפנים של כדורגל הנשים בארה"ב, אלכס מורגן. בינתיים לפחות המאמנת שהגיעה לנבחרת האמריקנית אחרי 12 שנים בצ'לסי, משתיקה את כל המבקרים. הנשים האמריקניות נראו מצוין בשלב הבתים וניצחו בכל שלושת המשחקים שלהן, כולל 1:4 מרשים על נבחרת גרמניה. עכשיו הן מגיעות למאני-טיים.
ליפן, היריבה שלה ברבע הגמר, יש עבר מפואר בכדורגל נשים, כולל זכייה באליפות העולם ב-2011 אחרי ניצחון בגמר על... ארה"ב. הנבחרת הנוכחית לא חזקה כמו קודמותיה, אך כמיטב המסורת של הכדורגל היפני, נהנית מטכניקה ברמה גבוהה וממשמעת טקטית, שעשויות לעשות לאמריקניות חיים קשים.
6 צפייה בגלריה
נבחרת ארה"ב חוגגת
נבחרת ארה"ב חוגגת
האמריקניות נראות מצוין עד כה
(צילום: Luisa Gonzalez, Reuters)
16:30 – קיאק, קיאק קרוס, נשים, סיבוב ראשון: היכונו לענף הכי מטורף במשחקים האולימפיים. מרוץ שכולו רכבת שדים אחת ארוכה, הכוללת חתירה במים גועשים, מסלול סלאלום מאתגר ורגע השיא – ה-Roll Zone, מכשול שבו נאלצים הקיאקיסטים להתהפך עם הקיאק שלהם ב-360 מעלות. בקרוב, בפיד הטיקטוק של כולנו.
20:35 – אתלטיקה, הדיפת כדור ברזל, גמר, גברים: עד לפני שנה, זהות המנצח בתחרות כדור הברזל הייתה אולי הקלה ביותר לחיזוי מבין ענפי אתלטיקה בצוותא עם הקפיצה במוט. ראיין קראוזר, האלוף האולימפי מריו וטוקיו, הפך לליגה משל עצמו בענף – עם ניצחונות קלילים בכל תחרות שבה השתתף ושיא עולם ששבר פעמיים. נראה היה שאף יריב לא מסוגל למנוע ממנו מלהפוך להודף כדור הברזל הראשון בהיסטוריה שזוכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות.
אלא שאת מה שהיריבים לא הצליחו לעשות לקראוזר, עשה הגוף שלו. קראוזר סבל השנה ממכת פציעות קשה בשרירי החזה ובמרפק – שפגעה משמעותית בתוצאות שלו והפכה אותו לפגיע מתמיד. במפגש ליגת היהלום בלונדון, לפני מספר שבועות בלבד, הוא ספג הפסד נדיר ללאונרדו פאברי האיטלקי. נדמה שהפעם הוא יצטרך ממש להזיע כדי לעשות היסטוריה.
6 צפייה בגלריה
ראיין קראוזר
ראיין קראוזר
ראיין קראוזר. לא יהיה לו קל הפעם
(צילום: AP)
22:08 – שחייה, 800 מ' חופשי, גמר, נשים: בניגוד למשחי החתירה הקצרים יותר, שם היא כבר מזמן איבדה את הכס, המשחים הארוכים נותרו המבצר השמור של קייטי לדקי. בפריז היא ניצחה בקלות בגמר 1,500 מ' חופשי – וכעת רוצה להשלים דאבל ב-800 מ' חופשי, משחה שהיא ניצחה בו בשלוש האולימפיאדות האחרונות.
לדקי ספגה השנה הפסד נדיר ב-800 מ' לסאמר מקינטוש, אבל ילדת הפלא הקנדית לא שוחה את המרחק הזה בפריז, כך שהיחידה שיכולה אולי לאיים עליה היא אריארן טיטמוס האוסטרלית שכבר קטפה את הזהב ב-400 מ'.
22:20 – אתלטיקה, 100 מ', גמר, נשים: שריקה ג'קסון הג'מייקנית שהייתה אחת הפייבוריטיות לזהב בספרינט הקצר לנשים הפתיעה כשהיא מודיעה שהיא מוותרת על הריצה – ובהיעדרה המועמדת העיקרית לניצחון היא שקארי ריצ'רדסון האמריקנית שהחמיצה את אולימפיאדת טוקיו אחרי שהושעתה בגלל שעישנה מריחואנה. גם מרי ז'וזה טה לו סמית' מחוף השנהב נראית מצוין ותנסה לאיים על הבכורה. שלי אן פרייזר פרייס, פעמיים אלופה אולימפית בריצה הזו, נראית מעט מבוגרת מדי (37) ומעבר לשיא, אבל לעולם אסור לפקפק בלב של אלופה.
פורסם לראשונה: 21:46, 02.08.24