האולימפיאדה מספקת לנו הרבה רגעים אנושיים מרגשים, והערב (ראשון) ראינו עוד אחד כזה. טורי האסק סיימה ראשונה במשחה ל-100 פרפר, ובחרה לחלוק את הפודיום עם חברתה גרטשן וולש, שסיימה במקום השני.
וולש הייתה הפייבוריטית לזכות בזהב, אחרי שקבעה שיא אולימפי בחצי הגמר (55.38 שניות). אולם בגמר חברתה לנבחרת ארה"ב טורי האסק עברה אותה, אבל בחרה לחגוג איתה את הזכייה ולחלוק איתה את ראש הפודיום. אתמול שתיהן היו חלק מרביעיית השליחות שזכו במדליית הכסף במשחה ל-4X100 חופשי.
3 צפייה בגלריה
טורי האסק וגרטשן וולש על הפודיום
טורי האסק וגרטשן וולש על הפודיום
שתי אמריקאיות בפסגה. האסק ו-וולש על הפודיום
(צילום: AP Photo/Bernat Armangue)
3 צפייה בגלריה
טורי האסק וגרטשן וולש
טורי האסק וגרטשן וולש
חלקו את הפודיום. האסק ו-וולש
(צילום: Sarah Stier/Getty Images)
ארבע מאיות השנייה בלבד זיכו את טורי האסק בזהב. היא עצרה את השעון על 55.39 שניות, בעוד וולש - שזכתה במדלייה אולימפית ראשונה בקריירה - רשמה תוצאה של של 55.63 שניות. "אני פשוט שמח שאנחנו הולכים להיות 1 ו-2ם על הפודיום היום", אמרה וולש מיד לאחר המקצה. אגב, זו הפעם הראשונה שארה"ב מחזיקה בשני המקומות הראשונים בתחרות מאז 1984
וולש הובילה בשלב הראשון של המירוץ, אבל אז הוא התהדק כשכמה שחיינים התחרו על שלושת המיקומים הראשונים. בסופו של דבר, האסק עקפה את וולש וסיימה כאמור במקום הראשון. ז'אנג יופיי הסינית זכתה בארד עם תוצאה של 56.21 שניות.
האסק התרגשה מאוד לאחר הניצחון, ואפשר להבין אותה כמובן, בעיקר בהתחשב בכך שבמשחקי טוקיו היא החמיצה את הפודיום ב-10 אלפיות השנייה. "אני כל כך אסיר תודה להיות כאן ולעשות את זה עם גרטשן זה מדהים. עברתי דרך ארוכה וקיבלתי הרבה תמיכה ואני כל כך אסירת תודה על הכל", אמרה האסק.
עוד רגע יפה בשחייה היה כשהזוכה במדליית ארד ב-400 מעורב אישי קרסון פוסטר הוציא את הטלפון הסלולרי שלו כדי לצלם סלפי על הפודיום יחד עם הזוכה בזהב הצרפתי לאון מרשאן והזוכה במדליית הכסף, היפני טומויוקי מאצושיטה.
3 צפייה בגלריה
לאון מרשאן
לאון מרשאן
סלפי של מנצחים
(צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)