ג'יילן בראון סיים רק לאחרונה עונה מדהימה ב-NBA עם תואר ה-MVP של סדרת הגמר. זה הספיק כדי להביא לבוסטון אליפות מספר 18 בהיסטוריה (על חשבון לוקה דונצ'יץ' ודאלאס), אבל לא כדי להשיג לפורוורד בן ה-27 זימון לסגל נבחרת ארה"ב לאולימפיאדת פריז 2024, שתצא לדרך בסוף החודש.
בראון לא עבר את הסינון לקראת סגירת הסגל הסופי, שרשם לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) את משחק ההכנה הראשון לפריז שהסתיים בניצחון 72:86 על קנדה. מי שכן נכנס "בזכות" ניפויו של קוואי לנארד היה דווקא חברו לקבוצה של בראון – דריק ווייט. התגובה המרירה של הפורוורד הפתיעה את כולם.
3 צפייה בגלריה
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
רמז ברור. בראון
(צילום: Kevin Jairaj-USA TODAY Sports)
"בזה אתם מתעסקים?", שאל בראון בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) לאחר שהעלה שורה של אימוג'ים מסוקרנים, כשהוא מתייג את המשתמש של חברת נייקי, שמלבישה את נבחרת ארה"ב, תוך שהוא רומז בצורה שקשה לחמוק ממנה על כך שיש להם יד ורגל בקביעת הסגל ובהחלטה שלא לזמן אותו.
החשדות של השחקן לא באות בחלל ריק. הוא אומנם לא מחזיק בחוזה הנעלה עם אף חברה מסחרית, אבל הוא חתם ב-2021 הסכם עם אדידס. במהלך 2022 בראון כבר עלה להתקפה נגד נייקי, כשזאת הפסיקה את חוזה ההתקשרות עם קיירי ארווינג ששיתף ברשתות סרטון אנטישמי. "ממתי אכפת לנייקי מאתיקה", צייץ אז בראון כאות סולידריות עם חברו, כשהוא כיוון לניצול הציני של עובדים מוחלשים במזרח הרחוק.
3 צפייה בגלריה
דריק ווייט מול לוקה דונצ'יץ
דריק ווייט מול לוקה דונצ'יץ
ווייט מול לוקה דונצ'יץ בסדרת הגמר
(צילום: AP Photo/Sam Hodde)
3 צפייה בגלריה
גרנט היל
גרנט היל
דוחה את הטענות. היל
(צילום: Kevin Jairaj-USA TODAY Sports)
ויש בסיס לתסכול של בראון, שמהווה כוכב גדול יותר בבוסטון מחברו לקבוצה ווייט, שכאמור, זכה בסופו של דבר במשבצת האחרונה לפריז. בראון סיים את העונה האחרונה עם ממוצעים של 25 נקודות, 5.5 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים. ווייט אומנם מוביל על חברו בשורת האסיסטים (5.2) אבל הסתפק ב-15.2 נקודות ו-4.2 ריבאונדים.
המנהל המקצועי של נבחרת ארה"ב, גרנט היל, מיהר להכחיש את הרמיזות: "אנחנו גאים בשותפים המסחריים שלנו אבל אין להם שום חלק בהרכבת הסגל של הנבחרת. יש לך 12 מקומות ואתה צריך לבנות קבוצה תחת המגבלה הזאת. אחד הדברים הכי קשים לי זה לנפות או לא לזמן אנשים שאני אוהד, שהייתי רוצה לראות בנבחרת. האחריות שיש לי היא להרכיב צוות, כזה שמשלים אחד את השני, שמתאים, שייתן לנו את ההזדמנות הטובה ביותר להצלחה, לא משנה מהן התיאוריות שיכולות להיות שם בחוץ".
בגיל 39: החוזה החדש והמטורף של לברון
(באדיבות ONE)