מארגני האולימפיאדה בצרפת שבעי רצון מהצורה בה עבר המשחק אתמול (רביעי) בין ישראל למאלי (1:1). מדובר היה באתגר עצום בכל הנוגע לאבטחה סביב הכחולים-לבנים, אך בסופו של דבר - מלבד מספר תקריות עליהן השתלטו אנשי האבטחה - מבחינת הצרפתים מדובר בהצלחה.
האבטחה הכבדה סביב נבחרת ישראל עוררה עניין רב בקרב לא מעט עיתונאים מכל רחבי העולם. מבחינת צרפתים, היה מדובר במבחן חשוב לאור ההתראות הרבות סביב כל התחרויות לאורך המשחקים.
3 צפייה בגלריה
ריב ביציע
ריב ביציע
מבחינת הצרפתים הכל עבר חלק. כוחות האבטחה מפרידים בין אוהדים ישראלים לבין הפרו-פלסטינים
(צילום: עוז מועלם)
התגובות אחרי ה-1:1 בין ישראל למאלי בפתיחת הטורניר האולימפי
(צילום: עוז מועלם)
ב"גרדיאן" הבריטי כתבו כי "מבחן האבטחה הראשון של האולימפיאדה עבר בהצלחה. 20 אופנועים, עשרות אנשי משטרה ומסוק ליוו את האוטובוס של נבחרת ישראל בדרך לפארק דה פראנס לקראת המשחק נגד מאלי. גם כשישראל הבקיעה לא היה סיכון להסלמה".
גם ב"ניו יורק טיימס" התייחסו לאבטחה סביב הנבחרת של גיא לוזון: "המשטרה הצרפתית פינתה לאוטובוס הישראלי את הדרך. זה היה מופע מרהיב של כוח שמטרתו היחידה הייתה לשמור על הספורטאים הישראלים".
3 צפייה בגלריה
אוהדים עם דגלי פלסטין
אוהדים עם דגלי פלסטין
דגלי פלסטין ביציע של מאלי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
האבטחה מחוץ לפארק דה פראנס
האבטחה מחוץ לפארק דה פראנס
"מופע מרהיב של כוח". האבטחה מחוץ לפארק דה פראנס
(צילום: עוז מועלם)
שר הספורט הצרפתי, ז'ראלד דרמנן, שנכח במשחק, אמר: "האיומים בתוך המדינה שלנו הם אותם איומים שמשפיעים על כל העולם המערבי. אנחנו חייבים לעולם את השריית הביטחון הזו".
כאמור, המשחק הראשון של ישראל בטורניר הכדורגל האולימפי עבר בשלום, אך בכל זאת נרשמו מספר תקריות מבישות. שריקות בוז צורמות נשמעו בזמן נגינת "התקווה" לפני המשחק, כשבנוסף, לא מעט אוהדים מרוקאים ופלסטינים, שהגיעו גם כן לאצטדיון, נכנסו ליציע הישראלי ובמקום נרשם עימות אלים בין הצדדים. כמו כן, מספר דגלי פלסטין הונפו, בעיקר ביציע המאכלס את אוהדי מאלי.