כן כן, נובאק ג'וקוביץ' והגולדן סלאם. זהב מרגש, הכל טוב ויפה, אבל אין לו איך להתחרות במה שקרה בטורניר הזוגות המעורבים בפריז.
משחקי הזוגות דורשים תיאום, תקשורת חלקה, שיתוף פעולה מושלם. זה מה שקטז'ינה סיניאקובה ותומאש מחאץ' הצ'כים הפגינו לאורך כל הדרך. על ההתחלה הם העיפו את המדורגים 1 בטורניר, לאורה זיגמונד ואלכסנדר זברב מגרמניה, ואחר מכן התמודדו בהצלחה עם צמדים מיפן וקנדה, עד לרגע השיא, זהב דרמטי מול שין וואנג וז'אנג ז'יז'ין מסין במשחק שהוכרע בשובר השוויון מעורר המחלוקת של האולימפיאדה (במקום מערכה שלישית מכריעה, משחקים עד 10).
4 צפייה בגלריה
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'
אומה שלמה מקווה שיחזרו. סיניאקובה ומחאץ'
(צילום: REUTERS/Edgar Su)
צ'כיה המוטרפת חגגה – זו הייתה מדליית הזהב הראשונה שלה בפריז, והיא חיכתה יותר מהצפוי, שבוע שלם. אחר כך הגיע הזמן המדויק לדבר על הסיפור הנפלא: סיניאקובה ומחאץ' היו זוג גם מחוץ למגרש, במשך לא פחות מארבע שנים, ונפרדו מעט לפני טקס הפתיחה.
תחילת הקשר הייתה בתקופת הקורונה האיומה ב־2020. בין הסגרים, הבועות וביטול התחרויות, החיבור בין שני הצ'כים התהדק, וככל הנראה הפך לרשמי במהלך שהות ממושכת באוסטרליה. הם היו זוג ויראלי, פאוור קאפל בצ'כיה ובעולם הספורט, ותיחזקו את הפופולריות בזכות נוכחות מוגברת ברשתות החברתיות, למשל הפוסט הראשון שבו מחאץ' התייחס רשמית לקשר עם תמונה של סיניאקובה והכיתוב "אהובתי". זו גם הייתה הסיבה לחרושת השמועות בצ'כיה, שהובילה בסופו של דבר לגילוי על הפרידה. המעריצים והעוקבים הקבועים של מחאץ' וסיניאקובה שמו לב לפתע שצמד הטניסאים הפסיק להעלות את התמונות הזוגיות הקבועות ומלאות החיבה.
הדבר הפך למטרד עבור השניים, עד שסיניאקובה דיברה על כך בפומבי בטורניר ההכנה האחרון לפני פריז, התחרות הביתית בפראג, והכריזה: "כן, זה נכון שתומאש ואני נפרדנו, אבל זה עניין אישי. כמובן שנשחק, אנחנו מקצוענים".

נשיקת ניצחון עסיסית

החדשות הדאיגו מאוד את האוהדים הצ'כים. למרות שלא היו מדורגים, השניים עוררו המון ציפיות לקראת המשחקים בפריז, והחשש היה כי המשבר בזוגיות יוביל גם לפגיעה ביכולת, או גרוע יותר, לכך שהשניים לא יהיו מסוגלים לראות זו את זה ויפרקו את החבילה המקצועית רגע לפני שיוצאים לדרך.
אבל מצפייה בהם בטורניר אי־אפשר היה לדעת שבכלל התרחשה פרידה. הם התחבקו אחרי הזכייה, נראו מאושרים, ומחאץ' בן ה־23 גם נישק את סיניאקובה בת ה־28 בצורה שהיא הרבה יותר מידידותית, לא כזו שרואים בדרך כלל בין שני שחקנים שמשלבים כוחות. הם נראו קרובים מאוד. אבל נראה שהיה מדובר רק בשאריות אחרונות של הזוגיות שהתפרקה. הם החליטו שעדיף שהשותפות תהיה אך ורק ספורטיבית.
4 צפייה בגלריה
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'
מחאץ', סיניאקובה והמדליות
(צילום: REUTERS/Edgar Su)
4 צפייה בגלריה
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'  שין וואנג וז'אנג ז'יז'ין
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'  שין וואנג וז'אנג ז'יז'ין
בגמר מול שין וואנג וז'אנג ז'יז'ין
(צילום: Miguel MEDINA / AFP)
חמש שנים אינן הדבר היחיד המפריד בין השניים. סיניאקובה היא אגדת זוגות (לא מעורבים), וזכתה בתשעה תוארי גראנד סלאם, כמו גם בזהב האולימפי בטוקיו לצד ברבורה קרייצ'יקובה. רוב תאריה היו על טהרת צ'כיה, אבל השנה היא גיוונה לכיוון אמריקאי, וזכתה ברולאן גארוס עם קוקו גוף ובווימבלדון עם טיילור טאונסנד; מחאץ' הוא מדרג הביניים העולמי, מדורג 39, טניסאי שאף פעם לא עבר את הסיבוב השלישי בגראנד סלאם. אבל בכל הנוגע לזוגיות שלהם, סיניאקובה ומחאץ' נקטו בגישה משועשעת מול התקשורת שהסתקרנה מהסיפור וחיפשה כמה שיותר צהוב.
סיניאקובה הייתה הקלילה יותר. "אנחנו כאלה מקצוענים, שנפרדנו בדיוק בזמן כדי שנוכל להתרכז בטורניר האולימפי", היא אמרה בחיוך כשנשאלה על מה שקרה בין השניים. לאחר מכן היא הוסיפה רמיזה: "הצלחנו, אז עכשיו נראה מה יקרה... אנחנו אוהבים לגרום לכם לבלבול". מחאץ' הוסיף: "זה סודי בהחלט".
4 צפייה בגלריה
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'
קטז'ינה סיניאקובה תומאש מחאץ'
פוטו פיניש
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
כפי שהרשתות החברתיות היו אלו שהפכו את הרומן לסוער ומתוקשר יותר, והחלו בהפצת הדיווחים על הפרידה, עכשיו התהייה הוויראלית היא אם השניים חזרו להיות יחד בעקבות הזכייה. גם הדברים של מחאץ' ליבו את האש: "אני עוד לא מעכל, זה מיוחד לזכות בזהב עבור המדינה באולימפיאדה, ומיוחד לעשות את זה עם קטז'ינה, זה לא דבר רגיל בטניס". אחד הגולשים העלה סרטון של השניים במסיבת העיתונאים שאחרי הזהב, וצייץ: "אתם לא יכולים להגיד לי שהם לא חזרו להיות יחד".
השניים לא באמת חשפו את סיבת הפרידה. אולי האדרנלין של החוויה האולימפית יזכיר להם למה יתאהבו. אבל מה שבטוח הוא שאחרי שהפכו לגיבורים לאומיים, אם יחזרו להיות יחד ואפילו יתחתנו, הצ'כים יתייחסו לזה בערך כמו הנישואים של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון.
קבלת הפנים לארטיום דולגופיאט
(צילום: דנה קופל)
פורסם לראשונה: 01:30, 06.08.24