גולשת הגלים הישראלית ענת ליליאור רשמה הלילה (בין ראשון לשני) הישג מרשים במיוחד כשעלתה לשמינית הגמר בתחרות גלישת הגלים באולימפיאדה, שמתקיימת בטהיטי.
ליליאור סיימה אתמול במקום השני מתוך שלוש גולשות במקצה שלה, ולכן הלילה התחרתה במקצה המודחות. הגולשת הישראלית הציגה יכולת מרשימה במיוחד וניצחה את ג'נירה גונסאלס אצ'ברי מספרד בהפרש גדול - 11.00 לעומת 2.80. הישראלית עלתה לשמינית הגמר. מדובר בהישג שיא עבור הגלישה הישראלית. שמינית הגמר תיערך בלילה שבין שני לשלישי (00:48) ובו היא תפגוש את טיילר רייט האוסטרלית, שניצחה אותה בסיבוב הראשון.
2 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
מדהימה. ענת ליליאור
(צילום: Jerome BROUILLET / AFP)
2 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
הישג שיא לענף. ליליאור
(צילום: REUTERS/Carlos Barria)
ליליאור הגיעה לתחרות הזו מעמדת נחיתות. היא אינה נמנית עם סבב הגלישה המקצועני ממנו מגיעות הכוכבות הגדולות של הענף. כך למשל במקצה של אתמול היא שובצה יחד עם טיילר רייט האוסטרלית, שזכתה פעמיים באליפות הסבב המקצועני. הגולשת השלישית במקצה הייתה סאנוה דמפל-אולין הקנדית, שגם היא אינה חלק מהסבב המקצועני - ואותה הצליחה ליליאור לעקוף כדי להגיע לסיבוב השני.
בשמינית הגמר ליליאור שוב תתמודד עם רייט שכאמור ניצחה אותה בסיבוב הראשון, כך שהסיכויים כמובן אינם לטובתה, אבל אם היא תציג שוב יכולת נהדרת כמו בסיבוב השני - מי יודע?
הסיבה לקיום תחרות הגלישה בטהיטי - אי בחסות צרפתית המרוחק מפריז 15,705 קילומטרים - היא שמדובר בעונה רגועה בחופי הים התיכון של צרפת, כזו שלא הייתה מספקת גלים ראויים לתחרות.
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)