הוועד האולימפי הישראלי הודיע שהמתעמלת ליהיא רז תהיה בסופו של דבר בגמר תחרות הקרב-רב במשחקים האולימפיים בפריז - אבל עד מהרה התברר כי מדובר בטעות, והוא נאלץ להתנצל.
תחילה הוועד טען שמתעמלת רומנייה הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא פורשת מהגמר ורז, שסיימה את המוקדמות במקום ה-31 הכללי (וה-25 בשקלול של שתי מתעמלות לכל מדינה, כפי שמתיר התקנון), הוקפצה במקומה ותופיע באירוע הנוצץ מחר ב-19:15. אלא שהתברר כי ההודעה שגויה. בהודעת הבהרה מטעם הוועד האולימפי הישראלי נכתב: "ההודעה לגבי העלייה לגמר של ליהיא רז אינה נכונה ונבעה ממידע שגוי שהגיע אלינו. מתנצלים".
1 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
ליהיא רז בפעולה
(צילום: EPA / Caroline Brehman)
אז מה עומד מאחורי הפאשלה הזו? תחילה, הופצה שמועה שרומניה אחת פרשה. השמועה הגיעה לאוזני מורן קלפנר, המאמנת של ליהיא, שמיהרה להודיע לוועד האולימפי שהוציאו הודעה לתקשורת.
גורמים מעורים הסבירו: "הטעות הראשונה - לא שמחים עד שאין הודעה רשמית ממנהלת התחרות, הפדרציה הבינלאומית בהתעמלות או הועד האולימפי העולמי. הטעות השנייה - בוועד האולימפי הישראלי לא בדקו שאכן מדובר בהודעה רשמית, אלא הסתמכו על ההודעה של המאמנת. טעות שלישית - הפיצו לכל אמצעי התקשורת".
רז, האישה הישראלית הראשונה שמייצגת את ישראל בשתי אולימפיאדות בהתעמלות המכשירים, השיגה במוקדמות 12.833 נקודות בתרגיל המקבילים המדורגים (מקום 50), 12.300 בקורה (מקום 55), 12.833 בקרקע (מקום 33) ו-13.666 בשולחן קפיצות (מקום 16). הציון הכולל שלה, 51.632 נקודות, הספיק כאמור למקום ה-31 מתוך 60 מתעמלות, והיה קרוב מאוד ל-51.698 שצברה לואיסה בלאנקו מקולומביה, המתעמלת שדורגה במקום ה-30 הכללי וה-24 לפי חישוב של שתי מתעמלות למדינה, והאחרונה שהשיגה את הכרטיס לגמר הקרב-רב. רז תמשיך לחכות לבשורות טובות, כלומר לפרישה של אחת המתעמלות שתעניק לה את הכרטיס לגמר היוקרתי.
המתעמלת בת ה-20 היא כמובן הפנים של ענף התעמלות המכשירים לנשים בארץ בשנים האחרונות. אחרי שהעפילה לאולימפיאדת טוקיו בגיל 17 והפתיעה גם את עצמה, הפעם אף אחד לא התפלא כשמתעמלת המכשירים הבכירה בישראל בין הנשים קבעה את הקריטריון האולימפי.
גילי שריר מדברת אחרי ההפסד בקרב הראשון בפריז
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 13:52, 31.07.24