הישג היסטורי לנבחרת ישראל ברכיבה על סוסים, שעלתה היום (ה') לראשונה בתולדותיה לגמר האולימפי בתחרות קפיצות הראווה אחרי שסיימה תשיעית במוקדמות. הפעם הראשונה בה הנבחרת השתתפה במשחקים הייתה בטוקיו 2020, שם נפסלה במוקדמות, ועכשיו היא נתנה תצוגה ששווה במקום בין עשר הנבחרות הגדולות.
20 נבחרות השתתפו במוקדמות, וגרמניה הייתה מעל כולן עם אפס עונשים ונקודות שליליות. הראשונה לעלות בישראל הייתה אשלי בונד, היחידה מבין שלושת הרוכבים שהשתתפה גם בטוקיו, והיא עברה את המסלול באופן נקי יחסית, עם הפלת משוכה אחת של הסוס דונטלו 141. רובין מוהר שעלה שני התקשה יותר עם הסוס גלקסי HM, וצבר 16 נקודות שליליות אחרי שספג ארבעה עונשים..
1 צפייה בגלריה
דניאל בלומן
דניאל בלומן
דניאל בלומן
(צילום: gettyimages)
עם 20 נקודות שליליות בשיקלול, דניאל בלומן היה חייב לספק הופעה מושלמת כדי שישראל תשמור על סיכוי, וזה בדיוק מה שעשה. מקצה מעולה שלו על לדריאנו Z הסתיים בצורה חלקה, ללא אף טעות, ובישראל התחילו לחגוג עם עלייה למקום השישי. עד לסיום רק שלוש נבחרות נוספות מבין השמונה הנותרות עקפו את ישראל, שהשיגה את המקום בגמר.
בלומן (34) ייצג בעבר את קולומביה במשחקים בלונדון 2012 וריו 2016, והיה אמור לרכוב במדי ישראל כבר בטוקיו, אבל תקלה בירוקרטית ביזארית – הסוסה שלו לא נרשמה בזמן כישראלית – הובילה לכך שלא נכלל בסגל. התוצאה האולימפית הטובה ביותר של הרוכב, שעבר בגיל 10 לארה"ב עם משפחתו, הייתה המקום ה-20 בתחרות קפיצות הראווה בריו.
בונד בת ה-39, בת לאב שנולד בחיפה ועבר לארה"ב, סיימה בטוקיו במקום ה-11 בגמר הקפיצות. מוהר (29), המתגורר בצרפת, מתחרה לראשונה במשחקים האולימפיים.