עם גדולי הכוכבים מרחבי העולם - עם דגש על ה-NBA - טורניר הכדורסל האולימפי יצא היום (שבת) לדרך עם משחקי בית 1 ו-2. אוסטרליה פתחה את המשחקים עם ניצחון מרשים על אלופת אירופה ספרד, בעוד אלופת העולם גרמניה לא התקשתה מול יפן.
בהמשך תעלה לפרקט המארחת צרפת שהגיעה עם לא מעט כוכבים, כשמעל כולם נמצא ויקטור וומבניאמה, שסיפק עונת רוקי נהדרת ב-NBA במדי סן אנטוניו ספרס. הצרפתים יפגשו את ברזיל. המשחק המסקרן של הערב יהיה בין יוון ויאניס אנדטוקומבו מול קנדה משופעת הכוכבים.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גרמניה פרנץ ואגנר
שחקן נבחרת גרמניה פרנץ ואגנר
הוליך את גרמניה לניצחון קליל. פרנץ ואגנר
(Thomas COEX / AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת יפן רוי האצ'ימורה
שחקן נבחרת יפן רוי האצ'ימורה
לא הצליח לעזור ליפן להימנע מתבוסה. רוי האצ'ימורה
(Sameer Al-Doumy / AFP)
גרמניה - יפן 77:97 | אלופת העולם פתחה בצורה חלקה את משחקיה בפריז. הגרמנים שלטו במשחק והוליכו בו לכל אורכו, כאשר היפנים - שהיו אחת ההפתעות הנעימות במונדובאסקט שנערך בקיץ שעבר בביתם - הראו לא מעט רוח לחימה והצליחו לעשות קולות של חזרה בכל פעם שהחבורה של גורדון הרברט פתחה פער דו ספרתי, אך לא יותר מזה. פרנץ ואגנר (22 נקודות ו-6 ריבאונדים) ודניאל תייס (18 ו-7) הוליכו את קלעי המנצחת, בעוד דאבל-דאבל של רוי האצ'ימורה בצד השני (20 ו-10) לא עזר לנבחרת האסיאתית.
אוסטרליה - ספרד 80:92 | לאחר ההדחה ברבע הגמר באליפות העולם, החבורה של סרחיו סקאריולו קיוותה להציג יכולת טובה בטורניר האולימפי, אך הציגה הגנה חלשה וגם משחק התקפי לא מרשים וחטפה סטירה במשחקה הראשון. אוסטרליה השתלטה על העניינים החל מהפתיחה וברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. ג'וק לנדאלה (20 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), ג'וש גידי (17, 8 ו-8) ופאטי מילס הוותיק (19) היו גדולים על אלופת אירופה, שתקווה להראות טוב יותר בהמשך.
אצל הספרדים סנטי אלדמה היה מעל כולם וסיים עם 27 נקודות ו-5 ריבאונדים, כאשר גם סרחיו יוי (17) ו-ווילי הרננגומס (14) הציגו משחק טוב, אך שאר חבריהם נראו לא טוב, במיוחד אקס מכבי ת"א, לורנזו בראון, שסיים עם 7 נקודות באחוזים רעים (3 מ-10 מהשדה) ו-7 איבודים לצד 7 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון מול שחקן נבחרת אוסטרליה ג'וש גרין
שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון מול שחקן נבחרת אוסטרליה ג'וש גרין
הופעה חלשה. לורנזו בראון
(EPA/ALEX PLAVEVSKI)