במשלחת האמריקאית המרשימה, שמונה מאות ספורטאיות, כמו המתעמלת סימון ביילס והשחיינית קטי לדקי, תיתן הופעת בכורה המתאבקת הצעירה, עמית אלאור בת ה־20. אלאור היא אלופת העולם בהיאבקות חופשית ואמריקאית־ישראלית, שדוברת עברית באופן שוטף.
הוריה אילנה ויאיר היגרו בשנות ה־80 לקליפורניה מאשקלון, ועד היום מרבית משפחתה מתגוררת בישראל. "דיברתי רק עברית עד שהלכתי לגן המקומי", סיפרה אלאור. "אני חושבת שהבנתי את ההשפעה של להיות ישראלי ויהודי מבחינה תרבותית רק כשהתבגרתי. לעיתים קרובות הייתי מרגישה לא בנוח לומר לאחרים שאני יהודייה, אבל עכשיו זה משהו שאני גאה בו. אני מאמינה שלא הייתי האדם שאני היום ללא הרקע היהודי שלי".
2 צפייה בגלריה
עמית אלאור
עמית אלאור
"ישראל היא הבית השני שלי". אלאור
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
אלאור כבר נחשבת לכוכבת בארה"ב, לאחר שלא הפסידה אף קרב בשמונה השנים האחרונות והוכתרה כאלופת העולם בקדטים, נוער ובוגרות. היא מסומנת על ידי האמריקאים כמי שאמורה לשלוט בענף שנים ארוכות ולהפוך לאגדה בענף שמיוצג על ידי האמריקאים מ־1904.
בוועד האולימפי הישראלי חשופים לסיפור ומתכוונים להיפגש עימה בכפר האולימפי בפריז בשבוע הבא אחרי שתתחרה במשך יומיים. הוועד הישראלי ינסה לשכנע אותה לעבור ולייצג את ישראל במשחקים בעוד ארבע שנים בלוס־אנג'לס. הצעה שאלאור צפויה לשקול ברצינות רבה. הקשר בינה לבין אנשי הוועד האולימפי הישראלי נעשה על ידי הודעות שנשלחו לחשבון האינסטגרם שלה והבשילו לדייט שיערכו הצדדים בצרפת כבר בימים הקרובים.
"אני מייצגת את ארה"ב וגם את ישראל", אמרה. "אני ישראלית ואמריקאית, חשוב לי אחרי מה שראיתי ב־7 באוקטובר, לגרום לשמחה בישראל. אני יודעת שאם אייצג את ישראל זה ישמח את ההורים שלי שיהיו גאים וגם אהיה גאה בעצמי. ישראל זה הבית השני שלי".
2 צפייה בגלריה
עמית אלאור
עמית אלאור
"יש לי את היכולות לזכות בזהב אולימפי". אלאור בפעולה
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
בזמן הביקורים של בני משפחתה בישראל מדי קיץ, היא השתתפה בטורנירי היאבקות והתבקשה להצטרף לנבחרת ישראל בהיאבקות האולימפית. "לצערי לישראל לא היה המימון או ההכשרה שהייתי צריכה כדי להצטיין", שיתפה אלאור. "אני חושבת שלנבחרת ההיאבקות הישראלית יש פוטנציאל גדול. במהלך הטיול האחרון שלי בישראל בפברואר שנה שעברה, נדהמתי לראות עלייה עצומה בהיאבקות בנות".
באליפות העולם האחרונה לבוגרות אלאור סיימה את קרב הגמר ב־90 שניות. "עד שהגעתי לחטיבת הביניים, לא היו לי כמעט בנות להתאבק מולן, אז התחריתי מול בנים", תיארה אלאור. "היו זמנים שהרגשתי מבודדת בהיותי הילדה היחידה".
אחרי שעוד ניסתה להתחרות בהתעמלות וג'יאוג'יטסו, היא הלכה בכל הכוח להיאבקות והפכה לטובה בעולם. "כל המתחרות שלי בפריז מצוינות", קבעה. "עם חלקן התאבקתי בעבר באליפויות עולם. אחרות שמעולם לא עמדתי בפניהן. המשחקים שלי יהיו תלויים בהגרלה, הכל יכול לקרות בתחרות. אבל אני מאמינה שאם אני במיטבי, יש לי את היכולות לזכות בזהב אולימפי".
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)