היא עוד לא זכתה בתואר גראנד סלאם אבל לצ'ינוון ז'נג כבר יש מדליית זהב בטורניר אולימפי, זאת אחרי שניצחה הערב (שבת) את דונה וקיץ' 2:6, 3:6 בגמר טניס היחידות בפריז, והפכה לסינית הראשונה שזוכה בזהב בטורניר אולימפי כלשהו.
ז'נג (7 בעולם) הגיע למעמד אחרי שהדיחה בחצי הגמר את מלכת החימר והמודרגת 1 בעולם, איגה שווניונטק. זוהי גם מדליית הזהב ה-15 של סין (בנוסף ל-11 כסף -9 ארד), שנכון לעכשיו מוליכה את טבלת הזכיות בפריז.
2 צפייה בגלריה
צ'ינוון ז'נג
צ'ינוון ז'נג
ללא גראנד סלאם אבל עם מדלייה אולימפית. ז'נג
(צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
דונה וקיץ'
דונה וקיץ'
תסכול. דונה וקיץ'
(צילום: Patricia DE MELO MOREIRA / AFP)
וזה אפילו לא היה כוחות. ז'נג פתחה את המערכה הראשונה עם שבירה במשחקון השני בדרך ל-0:3 מהיר. הקרואטית (21 בעולם), נכנסה למשחק רק במשחקון הרביעי, אבל זה היה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. במערכה השנייה וקיץ' אמונם הצליחה לשמור על שתי ההגשות הראשונות, אבל משם המשחק שוב חזר לידיים של הסינית, שהכריע את המערכה השנייה בתוצאה 3:6.
מחר (ראשון) יגיע טורניר הטניס בפריז אל נקודת הרתיחה, כאשר בגמר היחידים יתמודדו נובאק ג'וקוביץ' (2 בעולם) וקרלוס אלקראס (3 בעולם) על מדליית הזהב. מאזן המשחקים בין השניים עומד על 3:3, והגמר האולימפי יהיה בבחינת שחזור של גמר ווימבלדון, בו הביס אלקראס את ג'וקוביץ' בשלוש מערכות 2:6, 2:6, 6:7.
ממעוף ציפור: הצצה לאצטדיון החדש של בארסה
(באדיבות ONE)