פארסה בחסות ההתאחדות לכדורגל: בכל ארבעת החודשים מאז הורחק בכרטיס אדום ישיר בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו מול איסלנד, אף גורם ניהולי/מקצועי לא היה מודע לכך שרוי רביבו לא יוכל לקחת חלק בשני משחקי הפתיחה של הנבחרת האולימפית בפריז מול מאלי (מחר) ופרגוואי (בשבת). הסיבה: לפי תקנון אופ"א, עונש ההרחקה תקף לטורניר האולימפי, בניגוד למה שסברו בהתאחדות.
מאחר שבשלב הבתים יש שלושה משחקים בלבד, ייתכן שאם היה מודע לזה מראש – המאמן גיא לוזון כלל לא היה מזמן את רביבו לסגל. במקרה כזה, המגן יכול היה להיות בסגל של מכבי ת"א למשחקים מול סטיאווה בוקרשט (הערב ובשבוע הבא) בסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות, מה שמעצים עוד יותר את המבוכה – ובעיקר את התסכול של השחקן. המקרה מזכיר את פרשת הפקס המפורסמת של מכבי חיפה, שלא ידעה בזמנו כי וואליד באדיר אינו רשאי להשתתף במשחק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות בגלל עונש הרחקה.
3 צפייה בגלריה
רוי רביבו +  גזיר מתקנון אופ"א
רוי רביבו +  גזיר מתקנון אופ"א
מבוכה גדולה עבור ההתאחדות
(צילום: עוז מועלם)

הכל כתוב

עם חזרת הנבחרת האולימפית לארץ יערכו בהתאחדות בירור מעמיק כיצד קרה שימים ספורים בלבד לפני פתיחת הטורניר האולימפי מתגלה ששחקן לא רשאי לשחק, ואף ייתכן כי בעלי תפקיד בכירים ישלמו את המחיר. "פתאום הודיעו לנו שהוא מורחק", אמר לוזון רק לפני יומיים. "זה לא הגיוני, בדרך כלל מודיעים לפני ואז אתה יודע להיערך. איך רק היום אנחנו יודעים על זה? לפני כל משחק בינלאומי יש ישיבה טכנית, והנציגה של הוועד האולימפי אמרה לנו את זה".
במקביל לדברים של המאמן, גורמים בהתאחדות כבר תיכננו להפעיל לחצים על פיפ"א ולשלוח מכתבים בהולים לוועד האולימפי, אך כעת מתברר כי ההוראות של אופ"א בנושא ברורות מאוד. כדי למנוע את הפארסה, מספיק היה לקרוא את תקנון אופ"א. בסעיף 68 בתקנון ("אכיפת השעיות"), תת־סעיף a.4, כתוב שחור על גבי לבן: "השעיה שלא יצאה לפועל בתחרות שבה נעשתה העבירה הנדונה מועברת אוטומטית לתחרות אופ"א הבאה באותה קטגוריית גיל, אלא אם כן ניתן לרצות אותה קודם לכן במהלך קטגוריית גיל שווה של גביע העולם או טורניר המשחקים האולימפיים".
3 צפייה בגלריה
רביבו
רביבו
העבירה שסיבכה אותו. רביבו מול איסלנד
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
בהתאחדות, כאמור, היו משוכנעים שהמשחקים האולימפיים לא נחשבים לטורניר רשמי של פיפ"א, ולכן המגן יכול היה כביכול לשחק. למעשה, בהתאחדות היו צריכים להכיר את הסעיף כבר אחרי אותו משחק מול איסלנד. כעת יקוו בנבחרת לעלות לרבע הגמר, וכך לרביבו תהיה אפשרות להשתתף ביותר ממשחק אחד בטורניר.

לערער על מה?

בהתאחדות עוד חשבו תחילה שיצליחו לשכנע את אנשי פיפ"א לאפשר לרביבו לשחק, כנראה מבלי שהיו מודעים לתקנון, שהוא חד־משמעי ולא מותיר מקום לספקות. אתמול הם הוציאו הודעה לקונית שבה נאמר: "על פי התשובה הרשמית של פיפ"א, בעקבות פניית ההתאחדות לכדורגל, הרחקתו של רביבו בתוקף והוא לא יוכל לקחת חלק בשני המשחקים הראשונים. ההתאחדות בוחנת את האפשרות המשפטית לערער".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
"נתייעץ עם המשפטנים". זוארץ
(Manan VATSYAYANA / AFP)
מאוחר יותר יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אמר באימון הנבחרת: "עוד לא יודעים אם נערער. כשנחזור לארץ נברר מה קרה. לפי מה שהבנתי, קיבלנו אינדיקציה אחרת מאופ"א, הם אמרו משהו אחר. יש תקנונים ואנחנו נעבוד לפי מה שיש כרגע. יש מכתב רשמי של אופ"א שאמר מפורשות שההרחקה תקפה רק לליגת האומות. יחד עם זאת, נוצר סוג של תקדים. נבחן את זה ונבין מה נעשה". בהמשך הוסיף: "לא חושב שאנחנו מוותרים, קיבלנו תשובות ושוחחנו עם מי שצריך. להגיש ערעורים סתם זה לא באמת יעזור ויפגע בהכנה. נתייעץ עם המשפטנים ובמידה שיש אפשרות להגיש בקשה למשחק השני, נגיש".
צפו בהכנות של הנבחרת האולימפית לקראת המשחק מול מאלי
(באדיבות one)