טורניר הכדורגל באולימפיאדה מגביל את גיל השחקנים המשתתפים ל־23 לכל היותר, להוציא שלושה חריגים. מהמשחק של נבחרת ישראל מול פרגוואי התברר שאין כל הגבלה לגבי גיל המינימום של השחקנים.
אלו היו בוגרים מול ילדים, אין ספק. אחרי 33 דקות, לפרגוואי היו כבר 15 איומים על השער של עומר ניראון שמימיו לא עבד קשה כל כך. ישראל, בכל הזמן הזה, עשתה חמוצים. את השער של פרגוואי היא לא ראתה אפילו עם משקפת.
2 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
הניח יד על סנטרו בפוזת האדם החושב, אבל לא עשה דבר. לוזון
(צילום: GEOFFROY VAN DER HASSELT / AFP)
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
ואולי לא נכון יהיה לטפול את האשמה על השחקנים, שבמופגן נראו אבודים במרחב, אלא על המאמן שלהם, גיא לוזון. הוא מבוגר בהרבה מ־23, אבל כנראה לא מבוגר מספיק בשביל להיות מסוגל להודות בטעות. במשך מחצית שלמה הוא כרע ברך באזור הטכני, הניח את היד על סנטרו בפוזת האדם החושב, אבל לא עשה דבר. על מה חשב לוזון? לא ברור. כל כך הרבה מחשבה השקיע אחרי שהמשחק התחיל, שכבר לא נותר לו כוח לחשוב לפניו. מול מאלי הנבחרת לא הייתה באירוע כשפתחה במערך 2־4־4 וניעורה מעט לחיים כשלוזון ניאות לשנות משהו במחצית השנייה. למרות זאת, הוא שב אל אותה צורה מגונה מול פרגוואי בתקווה שמשהו ישתנה מאליו. לא יצא. מעניין מה יהיה במשחק הבא, ומי ימצמץ ראשון - לוזון, או המציאות.
2 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת מאוכזבים
שחקני הנבחרת מאוכזבים
עניין של מזל? שחקני הנבחרת מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
אם מזל היה ענף אולימפי, הנבחרת של לוזון הייתה דואגת שינגנו את התקווה. העובדה שעוד נותר על מה לשחק במחצית השנייה היא בגדר נס גלוי, חסד שהטתה המקריות מטוב ליבה למי שלא היה ראוי לו מכל בחינה סובייקטיבית. לוזון לא שינה דבר, אך הגורל השתנה למענו. קרן מקרית, השמטת כדור מקרית עוד יותר של השוער, והנבחרת גירדה שוויון באותו האופן שבו יש כרטיסי חיש־גד מסוימים שמניבים פרס גדול – ככה, סתם, משום מה.
התוכנית של לוזון, שעיקרה לקוות שהכוכבים יסתדרו לטובתו, עבדה עד שהתגלה כוכב אחד שלא סר למרותו, כוח אחד חזק אפילו יותר מהמזל - הרגל של חוליו אנסיסו, שדאגה ליישר שוב את עקומת המשחק כשהשיבה את היתרון לפרגוואי. אבל לא אדם כמו לוזון ייכנע בלי קרב. בכיס עוד נותרו לו כמה שפנים. וקמעות. ושרשראות שום. ולחשים. מספיק בשביל להגריל שוויון נוסף מאי שם וכמעט לחלץ נקודה שישראל לא הייתה ראויה לה אבל לא תתנגד לה. ואז הגיעה תוספת הזמן ועימה שני שערים של פרגוואי שגמרו את הסיפור. "לא היה לנו מזל בדקות הסיום", יאמר לבטח לוזון.
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)