נבחרת השליחים הבלגית נאלצה לוותר על השתתפותה בתחרות הטריאתלון המעורבת שתיערך מחר (שני) במסגרת המשחקים האולימפיים בפריז, זאת לאחר שקלייר מישל "נדבקה באי-קולי בבית החולים" - כך לפי הדיווח ב"דה סטנדרד" הבלגי.
לפי הדיווח, מישל מאושפזת בבית חולים והיא חולה כבר ארבעה ימים. לאחר בדיקה התברר כי היא נדבקה בחיידק אי-קולי. הזיהום עלול לגרום לבעיות בקיבה ובמעיים, וההערכה היא כי מישל חלתה לאחר ששחתה בנהר הסן.
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)

המרוץ האישי לנשים נדחה ביום מפני שאיכות המים בנהר הסן לא הייתה ברמה מספקת ולבסוף, כשהוא כן התקיים, סיימה מישל במקום ה-38.
לקראת האולימפיאדה, כ-1.2 מיליארד פאונד הושקעו בניקוי הנהר, שחל איסור לשחות בו במשך 100 שנים - אבל ביוני רמת חיידקי האי-קולי המצויה בו הייתה גדולה פי 10 מזו המותרת.
1 צפייה בגלריה
קלייר מישל (בכובע מספר 5) ומתחרות נוספות שוחות בנהר הסן
קלייר מישל (בכובע מספר 5) ומתחרות נוספות שוחות בנהר הסן
קלייר מישל (בכובע מספר 5) ומתחרות נוספות שוחות בנהר הסן
(צילום: AP Photo / David Goldman)
ג'וליאן ורמיילן, שגם היא חלק מנבחרת בלגיה, התלוננה על איכות המים בסן. "הסן מלוכלך כבר מאה שנים, אז הם לא יכולים לומר שבטיחות הספורטאים היא בראש סדר העדיפויות. זה בולשיט!" היא אמרה ל-VTM, והוסיפה: "שתיתי הרבה מים, אז נדע מחר אם אני חולה או לא. זה לא טעים כמו קוקה קולה או ספרייט, כמובן".
לדבריה, "אם המרוץ לא היה מתקיים, זו הייתה בושה עבור הארגון, עבור פריז, עבור צרפת. זה היה עכשיו או לעולם לא, וגם הם לא היו יכולים לבטל לחלוטין את המרוץ. עכשיו הם רק צריכים לקוות שלא יהיו יותר מדי ספורטאים חולים. לקחתי פרו-ביוטיקה, לא יכולתי לעשות יותר מזה".