בשורה נהדרת לנבחרת ישראל הצעירה: הנהלת רד בול זלצבורג החליטה לאשר לאוסקר גלוך להשתתף במשחקים האולימפיים. לפי הסיכום, הקשר בן ה-20 של סגנית אלופת אוסטריה, שתשחק במוקדמות ליגת האלופות החל מראשית אוגוסט ולכן התלבטה האם לשחרר אותו, לא ייקח חלק במחנה האימונים לקראת הטורניר, אלא יגיע לפריז רק ארבעה ימים לפני המשחק הראשון של ישראל, שייערך ב-24 ביולי.
יש לציין כי גלוך, שחווה עונה מצוינת, עשוי לעזוב בהמשך הקיץ את זלצבורג אחרי שנה וחצי. כרגע נראה כי המעבר הפנימי מזלצבורג לר.ב לייפציג, שהפך שכיח בין שתי הקבוצות שנמצאות תחת אותה אותה בעלות, הוא בעל סיכוי גבוה. עם זאת, גם הדאבליסטית הגרמנית באייר לברקוזן וגם פיינליסטית ליגת האלופות בורוסיה דורטמונד מעוניינות לצרפו.
1 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך עם שער בכורה בליגת האלופות נגד בנפיקה ליסבון עם שימיץ' המבשל
אוסקר גלוך עם שער בכורה בליגת האלופות נגד בנפיקה ליסבון עם שימיץ' המבשל
ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. גלוך
(צילום: EPA/JOSE SENA GOULAO)
שלוש הקבוצות הללו מגרמניה מסתמנות כאופציות היחידות עבור גלוך, שאחרת יישאר בזלצבורג עונה נוספת. בכל מקרה, אם אכן יעבור אל אחת מהשלוש - שלא משחקות במוקדמות ליגת האלופות - לא תהיה כל מניעה שיצטרף לנבחרת. גלוך כאמור חווה עונה נהדרת ב-2023/24 - למרות שקבוצתו איבדה את תואר האליפות - עם תשעה שערים ו-18 בישולים בכל המסגרות. הוא מחזיק בחוזה עד 2027 בקבוצה האוסטרית.
מאמן הנבחרת האולימפית, גיא לוזון מקווה כי גם ענאן חלאילי, שקבוצתו החדשה אוניון סן ז'ילואז הבלגית תשחק במוקדמות ליגת האלופות, ישוחרר למשחקים האולימפיים. הליגיונרים האחרים, דניאל פרץ מבאיירן מינכן ועומרי גאנדלמן מגנט, קיבלו אישור לשחק באולימפיאדה, וליאל עבדה המשחק בשארלוט הכניס מראש לחוזהו סעיף שחרור לטורניר בפריז. אמיר גנאח ועילאי חג'ג' שוחררו מהסגל המורחב של הנבחרת האולימפית.
המשחקים של ישראל בשלב הבתים:
24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי - ישראל 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי - ישראל 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל - יפן
שון גולדברג מדבר לקראת המשחקים האולימפיים
(צילום: יאיר שגיא)
פורסם לראשונה: 12:10, 28.06.24