מבוכה גדולה בנבחרת השחייה של ברזיל למשחקים האולימפיים, לאחר שהשחיינית אנה קרולינה ויירה הורחקה מהמשחקים בגלל שהפרה את כללי המשמעת - ויצאה לבילוי לילי עם בן זוגה בעיר האורות.
ויירה ובן הזוג גבריאל סנטוס, אף הוא שחיין במשלחת הברזילאית לאולימפיאדה, הם חלק מנבחרת השליחות והשליחים, שלא הצליחה להעפיל לגמר בפריז בתחרות שהתקיימה בשבת. בלילה שלפני התחרות, החליטו השניים לצאת מהכפר האולימפי ולבלות ברחובות פריז. מה שהסגיר אותם, היו תמונות שהעלתה ויירה לחשבון האינסטגרם שלה (ובינתיים הוסרו).
סנטוס נשאר בפריז לאחר שהתנצל על ה"הברזה", אך לפחות על פי הוועד האולימפי של ברזיל התגובה של ויירה להחלטה להעמיד אותה לדין משמעתי הייתה "חסרת כבוד ואגרסיבית". לדבריהם, השחיינית בת ה-24 לא הותירה ברירה אלא לשלוח אותה הביתה.
בהודעה רשמית מהוועד האולימפי של ברזיל נמסר: "הההתאחדות הברזילאית לספורט ימי החליטה להעניש את שני הספורטאים על שעזבו את הכפר האולימפי ללא אישור ביום שישי האחרון. בנוסף לעובדה זו, הספורטאית אנה קרולינה, הגיבה בצורה לא מכבדת ואגרסיבית, וערערה על ההחלטה שהתקבלה על ידי ועדת נבחרת השחייה של ברזיל. לכן, השחיין גבריאל סנטוס נענש באזהרה ואנה קרולינה ויירה נענשה בהרחקה מהמשלחת".
ראש משלחת נבחרת השחייה של ברזיל, גוסטבו אוטסוקה, אמר בתגובה לאירוע: "אנחנו לא פה כדי לשחק משחקים או לקחת חופשה אלא כדי לעבוד עבור ברזיל ו-200 מיליון משלמי המיסים שעובדים בשבילנו. אנחנו לא יכולים לשחק כאן. היא (קרולינה ויירה) נקטה בעמדה בלתי הולמת כדי להבהיר את הנקודה שלה, את החששות שלהחרדתה, לגבי הקמת הממסר".
אגב, זאת לא הפעם הראשונה שוויירה נקשרת בסערה בתוך נבחרת השחייה של ברזיל, כאשר לפני כשנה נרשם סכסוך מתוקשר בינה ובין חברתה לנבחרת השליחות ג'ניפר קונסיאו, באליפות שהתקיימה בברזיל.
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)