המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז מתקבצת בימים אלה בכפר האולימפי, ובינתיים נאלצים הספורטאים להתמודד עם מטרד שאליו הוכנו מראש – איומים והצקות מצד אנשים וגופים אנטי-ישראלים. השיא הגיע בשבת: כאחד משני נושאי דגל ישראל בטקס הפתיחה (יחד עם השחיינית אנדי מורז), הג'ודוקא פיטר פלצ'יק ואיתו גם השחיין מירון חירותי קיבלו מייל ובו "הזמנה" להלוויות של עצמם, עם מסרים מאיימים, רגע לפני שהמריאו לבירת צרפת. אחרי בדיקה של גורמי ביטחון התברר כי מדובר בבוט ולא בארגון או קבוצה מאורגנת שאמורים לסכן את חברי המשלחת.
בכל מקרה, פלצ'יק ממשיך לשדר ביטחון. "לרגע לא פחדתי מהאיומים", שיתף הג'ודוקא, שזכה במדליית ארד בתחרות הקבוצתית באולימפיאדת טוקיו 2020. "אני מרגיש הכי בטוח להגיע לפריז. זו גאווה ענקית מבחינתי שהדגל קרוב ללב שלי, אף אחד לא יצליח להזיז אותי או כל ישראלי אחר מהמטרה שלשמה הגענו לפה - ייצוג המדינה לצד הישגיות גבוהה ככל האפשר".
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
"היה לנו ברור שזה מה שנחווה כספורטאים ישראלים בפריז". פלצ'יק
(צילום: קובי קואנקס)
שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" נדב צנציפר מדווח מפריז
(צילום: עוז מועלם, פריז)
"הדבר הלא נעים היחיד שחוויתי היה הפריצה למרחב הפרטי שלי - אינסטגרם, הודעות, מיילים", הודה פלצ'יק. "התוכן לא עניין אותי אלא הכניסה לחיים שלי. תודרכנו בצורה הטובה ביותר על ידי הוועד האולימפי בכל מה שקשור להטרדות האלו, לכן אנחנו מוכנים ובעיקר מרוכזים. הוועד האולימפי עשה לנו סדנאות, ישבנו עם פסיכולוגים, מומחי סייבר, והיה לנו ברור שזה מה שנחווה כספורטאים ישראלים בפריז".
כאמור, הוועד האולימפי השקיע רבות בהכנת הספורטאים להתמודדות המנטלית. "אנחנו ערוכים לכל פרובוקציה שלא תהיה וברור שיהיו כמה שיותר, אנחנו מתורגלים לכל תרחיש", מפרט פלצ'יק. "אם ניתן לדברים האלה לחדור אלינו, להוציא אותנו מהפוקוס, אם אסטה לרגע ממה שאני צריך לעשות על המזרן, אז הם ניצחו. התשובה שלנו לכל העולם תהיה שנגיע להתחרות בצורה הטובה ביותר, נישא את הדגל הכי גבוה שאפשר בבמה הגדולה ביותר".
3 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
"אין בי שום חשש לקראת טקס הפתיחה". פלצ'יק
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
3 צפייה בגלריה
השוטרים ברחבי פריז
השוטרים ברחבי פריז
פלצ'יק "סומך על כוחות הביטחון". השוטרים ברחבי פריז
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)
פלצ’יק, כאמור, יישא את הדגל הישראלי בטקס הפתיחה המיוחד בנהר הסיין. "ירדו לי דמעות כשבישרו לי שאשא את הדגל הישראלי יחד עם אנדי מורז הנהדרת", הוא מספר. "זה הרגע הכי מלא גאווה עבור כל ספורטאי ישראלי, השיא. זו גאווה ענקית. אין בי שום חשש לקראת טקס הפתיחה, אני סומך על כוחות הביטחון".
פלצ’יק נחת היום (שני) בפריז לצד עם מאמנו אורן סמדג'ה, שבנו עומר נפל בחודש שעבר בקרב במרכז רצועת עזה: "כל אחד בנבחרת שלנו רוצה להגיע כמה שיותר רחוק, והפעם יש לנו אמביציה כפולה עם מה שקורה במדינה שלנו ועם הטרגדיה של המאמן שלנו. נעשה הכל כדי לגרום לו טיפה לחייך".