מאז הקרב הראשון שלה בפריז נמצאת המתאגרפת האלג'יראית אימאן חליף בלבה של סערה. חליפי הביסה בתוך 46 שניות יריבה איטלקייה שסירבה ללחוץ את ידה (והתנצלה לאחר מכן) בגלל בדיקת טסטוסטרון בה נכשלה בשנה שעברה שהביאה לפסילתה מאליפות העולם.
הרשתות החברתיות מתפוצצות מפוסטים ומדיונים בוערים סביב המתאגרפת, כשבין השאר העניין נוצל גם לטובת אג'נדה טרנסופובית, למרות שחליף היא כלל לא טרנסג'נדרית.
3 צפייה בגלריה
אימאן חאליף
אימאן חאליף
בעין הסערה. חאליף
(צילום: Richard Pelham/Getty Images)
אם תהיתם את מי מאשימים באלג'יריה בבלגן הגדול סביב המתאגרפת, ובכן ניחשתם נכון... ישראל, או כפי שהגדיר זאת מנהל הוועד האולימפי האלג'יראי: "קונספירציה ציונית".
יאסין ערב פירט את עלילת הדם שלו: "הלובי הציוני רוצה לשבור את אימאן מנטלית, אבל היא חזקה מאוד. הם לא רוצים שאישה מוסלמית או ערבייה תצליח ברמות הגבוהות של ענף האיגרוף. אנחנו כולנו כאן עבור אימאן. אתם רואים את כל התמיכה שהיא מקבלת בעולם".
3 צפייה בגלריה
קריקטורה של חליף ואוהדיה
קריקטורה של חליף ואוהדיה
קריקטורה של חליף. הפכה לאחת הדמויות המדוברות במשחקים
(איור: מתוך הטוויטר)
הסיפור של חליף הפך לכל כך מדובר, שאפילו המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ התייחס אליו ואמר שהוא "ישמור שגברים לא יתחרו בתחרויות ספורט לנשים". עסקן הספורט האלג'יראי לא נותר חייב והגיב: "הוא רוצה לדבר על אימאן? יש לו מספיק בעיות משל עצמו. שייל לראות רופא, שיילך לראות פסיכולוג, הוא במצב לא טוב".
גם גורמים רשמיים בממשל האלג'יראי התייחסו לפרשה. שר הנוער והספורט איים בציוץ ב-X (טוויטר לשעבר): "אלג'יריה תעמיד לדין את מי שפגע בגיבורה שלנו. נגיב לכל פרובוקציה בכוח". באלג'יריה מאשימים את הבעלים של X, אילון מאסק, בהתנעת מסע ההכפשה נגד חליף.
3 צפייה בגלריה
אימאן חליף
אימאן חליף
"הלובי הציוני רוצה לשבור אותה"
(צילום: AP/John Locher)
חליף עצמה נמנעה מהפצת קונספירציות מופרכות: "מדובר פה בעניין של כבוד עבור כל אישה. התאחדות האיגרוף התנהלה איתי בחוסר הגינות. אני רוצה להגיד לכל העולם שאני אישה ושאשאר אישה. אני מקדישה את המדליה שלי לעולם ולכל הערבים, תחי אלג'יריה!".
חליף כבר הבטיחה זכייה במדליה לאחר שהעפילה לחצי הגמר, והלילה תתמודד על מקום בגמר מול יריבה תאילנדית שהצהירה כי אינה חוששת ממנה.
למרות שנכשלה בעבר בבדיקת טסטוסטרון, הוועד האולימפי הבינלאומי אישר לחליף להשתתף במשחקים בפריז. תוצאות הבדיקות שלה הן סודיות - ולכן לא ניתן לדעת באופן ודאי האם היא נהנית מיתרון על פני היריבות שלה.