בוועד האולימפי מסרבים להתרגש ממתקפת המיילים המאיימים ששלחו לספורטאים במשלחת הישראלית למשחקים בפריז, לקראת היציאה לצרפת ביום שני. ההערכה שם כי מדובר בהטרלה בלבד.
אחרי בדיקה של גורמי ביטחון, התברר כי מדובר בבוט ולא בארגון שאמור לסכן את חברי המשלחת. במיילים שנשלחו נכתב: "ארגון ההגנה העממית מודיע כי בכוונתו לפגוע בכל נוכחות ישראלית באולימפיאדה. הלובי היהודי ששולט בפרלמנט הצרפתי, לא יקבע דבר יותר. גורלם של הציונים יהיה כגורלם של הפלסטינים בעזה אם הציונים ימשיכו להלך אימים על כולם".
1 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
"אינכם מוזמנים לפריז". אבטחה בבירה הצרפתית
(צילום: REUTER/Yves Herman/File Photo)
"לפיכך, אינך מוזמן לפריז 2024", נכתב בהודעה. "אם תגיע, קח בחשבון שבכוונתו לשחזר את אירועי טבח מינכן 1972. תהיה בכוננות פגיעה בכל רגע - בשדה התעופה, במלון וברחובות, ששייכים אך ורק לנו. גם גל המעצרים נגד חברי הארגון שלנו לא ימנע בעדנו לעמוד בתוכניות שלנו, גם זה לא יציל אותך. היכונו לאינתיפאדה".
מהוועד האולימפי נמסר בתגובה: ״משלחת ישראל למשחקים האולימפיים ערוכה לקראת המשחקים האולימפיים בכל המישורים. אנו מודעים לרגישות בימים אלו ובכלל, ולכן פועלים ע"פ תוכנית עבודה מסודרת להופעה ספורטיבית המקצוענית והנחושה ביותר בראש גאה, אך במקביל עם כל סידורי הבטחון הנדרשים.
אנו מלווים בצורה הדוקה ע"י גורמי הבטחון וכל ספורטאי ואנשי המשלחת מתודרכים ומוקפים בכל שכבות האבטחה הנדרשות. אכן חלק מחברי המשלחת קיבלו מיילים של ניסיונות הטרלה בימים האחרונים. הנושא הועבר לטיפול הגורמים המתאימים. ככל שיפעלו בדרכים לא ספורטיביות ומגונות כך המשלחת הישראלית תגיע עם יותר מוטיבציה ויותר חזקה".
שרת הספורט של צרפת שוחה בנהר סיין
(באדיבות ONE)