ספרד היא לא רק אלופת אירופה – עכשיו גם הנבחרת הצעירה שלה היא האלופה האולימפית. הערב (שישי) בתום משחק הפכפך ודרמטי היא ניצחה את צרפת 3:5, בדרך לזכייה במדליית הזהב. הנבחרת של תיירי הנרי שברוב שלבי המשחק התקשתה להתמודד עם היריבה, תסתפק במדליית הכסף.
המשחק דווקא התחיל ברגל ימין עבור הצרפתים, שעלו ליתרון מוקדם (12) מרגליו של אנזו מילו, שניצל טעות של הספרדים ובעט חזק מתוך הרחבה לרשת של ארנאו טנאס. אבל הם לא האמינו עד כמה מהר יבוא המהפך כאשר בתוך שש דקות ספרד איזנה. מסירה של אלכס באנה מצאה את פרמין לופס (18), שהכניע מקרוב את גיום רסט. בדקה ה-25 המהפך הושלם לאחר שהשוער הצרפתי לא הדף טוב, ולופס היה שם לדחוק מקרוב ולהשלים צמד – שקבע שער שישי בטורניר עבור הכוכב הספרדי. שלוש דקות אחרי (38) המבשל באנה הפך לכובש כששלח בעיטה חופשית לרשת של הצרפתים.
7 צפייה בגלריה
סרחיו קמלו
סרחיו קמלו
צמד אדיר. קמלו חוגג
(צילום: AP Photo/Aurelien Morissard)
המחצית השנייה נעה על מי מנוחות עד שבדקה ה-78 התחיל ההסתערות הצרפתית. בעיטה חופשית של מייקל אוליסה הפכה לבישול למחליף מרנס אקיוש, שצימק ל-3:2. בדקה השלישית של תוספת הזמן, ז'אן פיליפ מטטה השווה מהנקודה הלבנה (והעלה את מספר כיבושיו בטורניר לחמישה), לפני שכפה הארכה. הצרפתים כבר חלמו על מהפך שיגיע על גלי המומנטום אבל סרחיו קמלו כבש צמד בדקות ה-100 וה-121 וקבע ניצחון ספרדי.
צרפת של המאמן תיירי הנרי, שנזקקה להארכה ומהפך בחצי הגמר מול מצרים, לא הצליחה הפעם למנף את הקאמבק לניצחון ותסתפק כאמור במדליית הכסף. ספרד, שגם ביצעה מהפך בחצי הגמר שלה, השלימה קיץ חלומי אחרי הזכייה של הנבחרת הבוגרת ביורו והפכה לנבחרת השנייה אי פעם שזוכה גם באליפות אירופה וגם באולימפיאדה באותו קיץ, כשהיחידה לעשות זאת עד כה היא צרפת ב-1984.
7 צפייה בגלריה
גרסיה מנסה לחלץ כדור מלקאזט
גרסיה מנסה לחלץ כדור מלקאזט
גרסיה מנסה לחלץ כדור מלקאזט
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
7 צפייה בגלריה
גרסיה מנסה לחלץ כדור מלקאזט
גרסיה מנסה לחלץ כדור מלקאזט
שחקני שתי הקבוצות לפני שריקת הפתיחה
(צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)

מהלך המשחק

דקה 12': שער! 0:1 מהיר לצרפת. הגנת ספרד הרחיקה לא טוב, אנזו מילו אמר תודה ומתוך הרחבה בעט כדור לא חזק, שאיכשהו חמק מבין ידיו של ארנאו טנאס לתוך הרשת.
7 צפייה בגלריה
מילו
מילו
מילו וצרפת חוגגים ראשונים
(צילום: AP Photo/Francisco Seco)
18': שער! ספרד איזנה ל-1:1. מסירת עומק נהדרת של אלכס באנה לפרמין לופס, שלא נכשל מול גיום רסט.
25': שער! ספרד הפכה ל-1:2. איזה גמר אנחנו מקבלים. רסט הדף לא טוב כדור שנבעט לעברו, לופס היה ראשון כדי לכבוש מהריבאונד. שער שישי בטורניר של כוכב ספרד.
7 צפייה בגלריה
לופס
לופס
צמד ומהפך. לופס
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
צרפת חוגגת שוויון ז'אן פיליפ מטטה
צרפת חוגגת שוויון ז'אן פיליפ מטטה
מטטה משווה מהנקודה הלבנה ומרעיד את הפארק דה פראנס
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
28': שער! כבר 1:3 לספרד. כדור חופשי של אלכס באנה נעצרה ברשת. וואו, איזו הצגה של הספרדים.
78':שער! צרפת מצמקת ל-3:2. בעיטה חופשית של מייקל אוליסה פגשה את העקב של המחליף מרנס אקיוש, שהחליק את הכדור לרשת הספרדית. החבורה של הנרי חוזרת למשחק.
93': צרפת משווה ל-3:3: בעקבות הכשלה על ז'אן מיראנדה על ארנו קאלימואנדו, שופט המשחק ראמון אבאטי אבל הולך ל-VAR ופוסק בעיטות עונשין. ז'אן פליפ מטטה מדייק מהנקודה הלבנה.
100': ספרד עולה ל-3:4: דווקא בדקות טובות של הצרפתים, סרחיו קמלו מנצל חור בהגנה של המארחים ומחזיר את היתרון ל"לה רוחה".
121': ספרד בורחת ל-3:5: לחץ צרפתי שהולכת על כך הקופה הופך למתפרצת של שחקן אחד - קמלו, שמשלים צמד וקובע את תוצאת המשחק.
7 צפייה בגלריה
לופס
לופס
שחקני ספרד מבינים שזה היום שלהם
(צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)

הרכבים

צרפת: גיום רסט; קיליאן סילדליה (ריאן שרקי), לאויק בדה, קסטלו לוקבה, אדריאן טורפה (ברדלי לוקו); מאנו קונה (סונגוטו מגאסה), ג'ורי שוטאר (מרנס אקיוש), אנזו מילו (דסרה דואה), מייקל אוליסה; ז'אן פליפ מטטה, אלכסנדר לקאזט (ארנו קאלימואנדו).
ספרד: ארנאו טנאס; מארק פוביל (חואן סאנצ'ס), אריק גארסיה, פאו קובראסי, ז'אן מיראנדה; פבלו באריוס, אלכס באנה (בנאט טוריינטס), פרמין לופס (אדריאן ברנבה), אימאר אורוס (חון פאצ'קו), סרחיו גומס; אבל רואיס (סרחיו קמלו).
פורסם לראשונה: 18:55, 09.08.24