גם אחרי טקס הפתיחה הצבעוני אמש, אמור נהר הסן לקחת חלק מרכזי במשחקים האולימפיים – במסגרת תחרות הטריאתלון והשחייה במים פתוחים. יחד עם זאת רמת הזיהום במי הנהר עוררה ומעוררת דאגות בקרב ספורטאים רבים שאמורים לקחת חלק בתחרויות.
הגשם שירד בטקס הפתיחה אמש (שישי), על פי מארגני המשחקים, אמור להעלות את רמות הזיהום במים ועלול להביא לביטול האימונים מחר, אולם באותה נשימה הם מיהרו להבהיר כי למרות הממצאים אירועי הטריאתלון יתקיימו כמתוכנן ביום שלישי.
1 צפייה בגלריה
נהר הסן
נהר הסן
נהר הסן
(צילום: Richard Heathcote/Pool via REUTERS)
"הגשם שירד על פריז במהלך 24 השעות האחרונות עשוי להשפיע על איכות המים בסיין במהלך 24 עד 36 השעות הקרובות", נאמר בהצהרה רשמית של מארגני המשחקים. "בהתאם לרמות איכות המים הנוכחיות ולתנאים הצפויים במהלך 24 השעות הקרובות, ייתכן שהאימון שתוכנן ליום ראשון ה-28 ביולי בשעה 8 בבוקר עלול להתבטל".
החלטה האם האימון יתקיים אמורה להתקבל בארבע לפנות בוקר (בין שבת לראשון). "למרות זאת אנו בטוחים ביכולתנו לארגן את האירועים כמתוכנן החל מה-30 ביולי", המשיכו המארגנים. "בהתחשב בתחזית מזג האוויר ל-48 השעות הקרובות, אנו מצפים שאיכות המים תחזור למדדים הנכונים ביממה הקרובה".
לפני כשבועיים, וכדי להרגיע את החששות של השחיינים, שרת הספורט של צרפת, אמלי אודא-קסטרה, שחתה במי הנהר. צעד בונה אמון נוסף עשה גם הטריאתלט אלכסיס האנקינקוואן, נושא הדגל של צרפת למשחקים הפראלימפיים. “אני מתרגשת מאוד", אמרה השרה. "מה שהניע אותי זו העבודה הקשה של המדינה בשנים האחרונות. אמרנו שנהיה מוכנים ואנחנו מוכנים. כיף לחשוב שהתושבים בצרפת ובכל העולם ייהנו מהמשחקים האולימפיים, זה יוצא מן הכלל ומאוד מרגש".
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40
שרת הספורט של צרפת שוחה בנהר סיין
(שרת הספורט של צרפת שוחה בנהר סיין)