24 יום לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, ערך היום (שלישי) איגוד השחייה מסיבת עיתונאים, טרם ההמראה לרגע השיא. השחיינים נראו מרוגשים בעודם אוספים בין את היתר את המזוודות ואת הציוד עימו ימריאו לבירת צרפת.
השחיינית הבכירה של המשלחת, אנסטסיה גורבנקו, שזכתה בארבע מדליות זהב באליפות אירופה, שיתפה בתחושות: "אני מתקדמת לאחרונה, שוברת את השיאים שלי. מה יהיה בפריז? אי אפשר לדעת. בשחייה היום מגיעים לשיאים גם בגילאי 25, אני עוד צעירה. אישית, אני התבגרתי, צברתי ניסיון. אצליח ליהנות כי אנחנו נבחרת גדולה וכולם חברים שלי. המטרות שלי הן לעלות לגמרים, מבחינת תוצאות אני לא הבתמונת מדליות. השחייניות האחרות יותר מהירות ממני. מחכה כבר לקפוץ למים ולראות איך דברים יסתדרו".
3 צפייה בגלריה
"מחכה כבר לקפוץ למים". גרובנקו
"מחכה כבר לקפוץ למים". גרובנקו
"מחכה כבר לקפוץ למים". גרובנקו
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
נבחרת השחייה של ישראל לפריז 2024
נבחרת השחייה של ישראל לפריז 2024
נבחרת השחייה של ישראל לפריז 2024
(צילום: עוז מועלם)
שחיין המים הפתוחים, מתן רודיטי, שסיים במקום הרביעי בטוקיו, דיבר על איך יצליח לשפר את מיקומו: "כל האימונים שעברתי יצטרכו לבוא לידי ביטוי במשחה עצמו. שומע מה אומרים על איפה שנתחרה (נהר הסיין). בדקו לפני יומיים והוא עדיין מזוהם, אבל אני מאמין שאדע להתמודד ולהיות מוכן. אני משתדל כמה שפחות להתעסק בזה, אלה סתם מחשבות".
אמיר עופר, מאמנו של רודיטי, אמר: "נבוא מוכנים לכל תרחיש. מתרגלים בדנובה כדי לתרגל עם זרם, בלי זרם. מתן מנוסה בהרבה תחרויות. הוא בכושר מצוין, התחרה גם בים וגם בבריכה ועשה מקבץ תוצאות ברמה עולמית גבוהה. יש לנו עוד מקפצה, מחנה אימונים וחידודים לעשות, יש לו את המוטיבציה".
3 צפייה בגלריה
סיים במקום הרביעי בטוקיו. רודיטי
סיים במקום הרביעי בטוקיו. רודיטי
סיים במקום הרביעי בטוקיו. רודיטי
(צילום: עוז מועלם)
שחיינית העבר, עדי ביכמן, המשמשת כיום כיו"ר איגוד השחייה אמרה: "לפני שבוע חתמנו את אליפות אירופה הטובה ביותר לשחייה הישראלית. יש לנו 11 שחייני בריכה עם קריטריון אישי, 16 עם שליחים, שתי שחייניות אמנותיות ושחיין מים פתוחים. הבטחה למדליה לא תקבלו, אנחנו לא בשלב של לדבר על מדליה אולימפית בשחייה. אם נהיה ריאליים, בשחייה בבריכה הצבנו לעצמנו להגיע ל-3-4 גמרים, חלקם בשליחים שיעידו על העומק שלנו".
גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, סיכם: "מדליה בשחייה? אנחנו רואים שהשחייה הישראלית בכיוון קדימה. אני רוצה קודם כל גמרים, זה חשוב. יש לנו שחיינית על - אנסטסיה גורבנקו, היא הוכיחה את עצמה בכל התחרויות הגדולות. לשים על הכתפיים שלה מדליה? אנחנו יודעים שהיא תעשה את המיטב לעשות עוד היסטוריה".
"סיימנו גיבושון לשחיינים כי היו באליפות אירופה בגיבושון, ממנה חזרו עם עוד קריטריונים ותוצאות יפות", הוסיף לוסטיג. "מבחינתי זה הישג יוצא דופן, השחייה, ענף ליבה, מגיעה עם 20 שחיינים: 17 שחייה, אחד מים פתוחים ושתיים בשחייה אמנותית. זה יותר מנבחרת הכדורגל. השחייה הולכת ומתקדמת, במיוחד השליחים. אנחנו נהיה בפריז עם ארבע נבחרות שליחים, 16 הנבחרות הכי טובות, זה מחמם את הלב".
אנסטסיה גורבנקו במסיבת עיתונאים
(באדיבות one)