תחרות גלישת הרוח האולימפית במארסיי מתקרבת לשלבי ההכרעה - והיום (רביעי) קיבלנו לא מעט דרמה על הגלים עם ארבעה שיוטים במוקדמות של הנשים וארבעה שיוטים במוקדמות של הגברים. שרון קנטור מדורגת כעת במקום השני הכללי, והיא התקרבה מאוד למקום בחצי הגמר, בעוד תום ראובני מדורג כעת במקום השלישי הכללי, במרחק 3 נקודות בלבד מהמוליך גריי מוריס האוסטרלי. מחר יגיע לסיומו שלב המוקדמות, עם חמישה שיוטים של הנשים (16 בסך הכל) וחמישה שיוטים של הגברים (15 בסך הכל).
קנטור בת ה-21, אלופת העולם המכהנת ואחת התקוות הגדולות של המשלחת הישראלית לזכייה במדליה, פתחה את היום, אליו הגיעה מהמקום השני בדירוג הכללי, עם האירוע מתסכל למדי. בשיוט הראשון של היום והשמיני של התחרות - שהיה שיוט מרתון שמשמעותו שיוט כפול - קנטור הובילה במשך שעה ו-3 דקות אך ממש לקראת הסוף הוא בוטל בעקבות היעדר רוח, מה שגזל ממנה ניצחון קריטי שהיה מצמצם את הפער מהמוליכה אמה ווילסון הבריטית, שהייתה במקום ה-12 בלבד.
2 צפייה בגלריה
גולשת הרוח הישראלית שרון קנטור
גולשת הרוח הישראלית שרון קנטור
קרובה לחצי הגמר. קנטור
(Phil Walter/Getty Images)
לאחר כמה שעות יצאה קנטור שוב לשיוט השמיני - שהפעם היה רגיל - וסיימה אותו במקום השני, כשהמנצחת הייתה ווילסון. את השיוט התשיעי סיימה הישראלית במקום ה-15 בלבד. היא נותרה במקום השני הכללי, אך ווילסון שוב ניצחה והגדילה את הפער בפסגה. לאחר מכן תיקנה קנטור עם ניצחון בשיוט העשירי - השלישי שלה עד כה - ומקום השני בשיוט ה-11.
בסופו של דבר, קנטור רחוקה למדי (פער של 19 נקודות) מווילסון, אך היא פתחה פער של 27 נקודות מהמקום הרביעי. המשמעות: רק יום קטסטרופלי שלה מחר, ביום המוקדמות האחרון, ימנע ממנה להגיע לחצי הגמר. זה חשוב מאוד, מאחר שבתום שיוטי המוקדמות - גם בגברים וגם בנשים - יעפילו עשרת הגולשים המובילים ליום שיוטי הגמר. המקום הראשון במוקדמות יבטיח זכייה במדליה ומקום בין שלושת משתתפי שיוט הגמר. המקום השני והשלישי יעלו אוטומטית לשיוט חצי הגמר, ואליהם יצטרפו שני המנצחים של שיוט רבע הגמר, שבו ישתתפו הגולשים שיסיימו במקומות 10-4 במוקדמות.
מאמנה של קנטור, שחר צוברי, אמר בסיום היום: "רשמנו היום ארבעה שיוטים טובים, אחד אומנם היה פחות טוב אבל בסך הכל מדובר ביום מוצלח. לגבי השיוט שבוטל - זה בהחלט מבאס, אבל הנקודה החיובית היא שראינו שיש יכולות מקצועיות טובות. אנחנו עם הפנים קדימה ומתרכזים ביכולות של שרון לקראת הימים הבאים".
2 צפייה בגלריה
תום ראובני
תום ראובני
צפוף בצמרת הגברים. תום ראובני בפעולה
(צילום: EPA/SEBASTIEN )
ראובני, שפתח את היום במקום השלישי הכללי, סיים אותו כאמור באותו מקום. הוא פסל בשיוט השביעי והראשון של היום, אך לאחר מכן תיקן עם מקום שלישי ומקום חמישי בשני השיוטים הבאים, מה שהעלה אותו לפסגת הדירוג הכללי. אבל בשיוט העשירי הוא סיים במקום ה-13 בלבד, וירד חזרה למקום השלישי. ראובני, שכאמור עוד עשוי לסיים את המוקדמות במקום הראשון, עוד לא קרוב להבטחת המקום בחצי הגמר, מאחר שהוא מוביל רק בשלוש נקודות על לוק ואן אופזלנד ההולנדי שבמקום הרביעי.

צמרת הנשים (אחרי 11 שיוטים)

1. אמה ווילסון (בריטניה) - 11 2. שרון קנטור (ישראל) - 30 3. מרתה מאג'טי (איטליה) - 39 4. הלן נואסמואן (צרפת) - 57 5. מריה בלן באסו חרמאן (פרו) - 65

צמרת הגברים (אחרי 10 שיוטים)

1. מוריס גריי (אוסטרליה) - 41 2. פאבל טרנובסקי (פולין) - 42 3. תום ראובני (ישראל) - 44 4. לוק ואן אפזילנד (הולנד) - 47 5. ג'וש ארמיט (ניו זילנד) - 50
גילי שריר מדברת אחרי ההפסד בקרב הראשון בפריז
(צילום: עוז מועלם)