הזיהום בנהר הסן והשלכותיו לא יורדים מסדר היום האולימפי. שחיינית המים הפתוחים, לאוני בק, טוענת כי היא מאז שנטלה ביום חמישי חלק במשחה בנהר היא הקיאה כבר תשע פעמים וחוותה בעיות במערכת העיכול.
בק שהייתה אחת מ-24 נשים שנטלו חלק במשחה המים הפתוחים, שנמשך לאורך 10 ק"מ, אף הוסיפה עקיצה כלפי מארגני האולימפיאדה בעמוד האינסטגרם הרשמי שלה כשכתבה: "איכות המים בנהר קיבלה אישור רשמי".
1 צפייה בגלריה
לאוני בק
לאוני בק
בק במהלך המשחה בסן
(צילום: Sarah Stier/Getty Images))
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)
את המשחה סיימה הגרמנייה במקום התשיעי (בזמן של 2:06:13 שעות), שלוש דקות אחרי שרון ואן רוונדאל ההולנדית שזכתה בזהב בזמן של 2:03:34. בק זכתה בזהב במקצה 10 ק"מ לנשים באליפות העולם בפוקואוקה ב-2023, ובמדליית הכסף באליפות העולם ב-2022.
עוד לפני דווח בשבוע שעבר ב"דה סטנדרד" הבלגי כי נבחרת השליחים הבלגית נאלצה לוותר על השתתפותה בתחרות הטריאתלון המעורבת שנערכה בשני שעבר, לאחר שקלייר מישל "נדבקה באי-קולי והיא מאושפזת בבית החולים". מדובר בזיהום שעלול לגרום לבעיות בקיבה ובמעיים, וההערכה היא כי מישל חלתה לאחר ששחתה בנהר הסן.
כאמור, מצב המים בנהר הסן היה ועדיי מהנושאים המדוברים ביותר במשחקים האולימפיים בפריז שיינעלו היום, בטקס הסיום בפארק דה פראנס. למרות השקעה של 1.4 מיליארד אירו בשדרוג מערכות הביוב בפריז, המים בנהר נכשלים פעם אחר פעם במבחני איכות. בשבוע הראשון של המשחקים, נאלצו המארגנים לדחות ב-24 שעות את תחרות הטריאתלון לגברים ולבטל את אימון השחייה המתוכנן בנהר, בגלל מצב המים.
קפטנית נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית רומי פריצקי בריאיון לאולפן ynet
(צילום: ירון ברנר)