איזה משחק מדהים, מטורף ומשוגע קיבלנו הערב (חמישי) באולם בברסי. סרביה כבר ראתה איך היא מעיפה את ארה"ב בחצי גמר טורניר הכדורסל האולימפי, אבל הדרים טים הצליחה לחזור מפיגור 17 בדרך לניצחון סופר דרמטי - 91:95 באחד מהמשחקים הכי גדולים בתולדות האולימפיאדה. בגמר (שבת, 22:30) תפגוש ארה"ב את המארחת צרפת (שניצחה מוקדם יותר את גרמניה), בשיחזור של הגמר מטוקיו, אז זה נגמר ב-82:87 לארה"ב.
ארה"ב וסרביה כבר נפגשו הקיץ פעמיים, במשחק הכנה באבו דאבי ובשלב הבתים של הטורניר האולימפי – ובשני המקרים הדרים טים מודל 2024 ניצחה בלי בעיות. אבל הערב זה היה סיפור אחר לחלוטין. הסרבים הובילו ב-17 הפרש וירדו מהפרקט בסיום הרבע השלישי עם יתרון 63:76, אבל אז האמריקאים התעוררו וביצעו מהפך אדיר ברבע האחרון, אותו ניצחו 15:32 והראו למה פרשנים רבים חושבים שזה הסגל הכי חזק מאז הדרים טים המקורית ב-1992. הסרבים נפלו מהרגליים מול העוצמה והכישרון שעמד מולם.
10 צפייה בגלריה
סטף קרי ואנתוני אדוארדס
סטף קרי ואנתוני אדוארדס
איזה חגיגה בסיום. האמריקאים בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
10 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
ה-צ-ג-ה. סטף קרי
(צילום: עוז מועלם)
10 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ' מול שחקן נבחרת ארה"ב ג'רו הולידיי
שחקן נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ' מול שחקן נבחרת ארה"ב ג'רו הולידיי
כמעט הפתעה. בוגדן בוגדנוביץ' מול ג'רו הולידיי
(Paul ELLIS / AFP)
10 צפייה בגלריה
לברון ודוראנט
לברון ודוראנט
לברון עם טריפל דאבל, דוראנט התעורר ברבע הרביעי
(צילום: עוז מועלם)
10 צפייה בגלריה
 לברון
 לברון
המנהיג של הדרים טים. לברון ג'יימס
(צילום: עוז מועלם)
10 צפייה בגלריה
לברון ודוראנט
לברון ודוראנט
אחד המשחקים הגדולים בתולדות האולימפיאדה
(צילום: עוז מועלם)
סטף קרי היה הפעם מעל כולם עם 36 נקודות (9 מ-14 מהשלוש) ולא מעט סלים חשובים - מרחק נקודה אחת משיא עבור שחקן אמריקאי באולימפיאדה, אותו קבע כרמלו אנתוני - ולברון ג'יימס סייע לו עם טריפל דאבל של 16 נקודות, 12 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. ברבע האחרון ראינו התעלות של ג'ואל אמביד, שסיים בסופו של דבר עם 19 נקודות (8 מ-11 מהשדה). קווין דוראנט סיים רק עם 9 נקודות, אבל הן באו במאני טיים. כוכב פיניקס סאנס קלע 7 נקודות ברבע האחרון, ושום שמירה לא עזרה מולו. בנוסף, הוא הצליח להדביק עבירה רביעית לניקולה יוקיץ' ששינתה את כל מהלך המשחק.
מנגד, יוקיץ' הצטיין כהרגלו בסרביה עם 17 נקודות, 11 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, אבל 0 מ-6 מהשלוש. בוגדן בוגדנוביץ' היה נהדר לפרקים וסיים עם 20 נקודות, אבל בסופו של דבר הסתפק ב-3 מ-10 מהשלוש. אברמוביץ' קלע 15 לסרביה, שתישאר עם המחמאות ותיאבק על הארד מול אלופת העולם גרמניה (שבת, 12:00), במה שיהיה שחזור של גמר אליפות העולם האחרונה.
10 צפייה בגלריה
קרי, לברון ודוראנט
קרי, לברון ודוראנט
לא היה קל, אבל היה משחק ענק. קרי, לברון ודוראנט
(צילום: עוז מועלם)
10 צפייה בגלריה
קרי
קרי
קרי בסיום
(צילום: עוז מועלם)

מהלך המשחק

הסרבים פתחו נהדר מבחינה התקפית, עם שלשות של אברמוביץ', דובריץ' ובוגדנוביץ', אך סטף קרי, שלא ממש פגע לאורך הטורניר קלע 14 מ-15 הנקודות הראשונות של ארה"ב עם ארבע שלשות רצופות והרים את האולם בברסי על הרגליים. החבורה של פשיץ' לא נבהלה ונטלה מחדש את ההובלה. נקודות של בוגדנוביץ' שתי שניות לבאזר הוריד את סרביה לקראת הרבע השני ביתרון 23:31.
הסרבים המשיכו להציג יכולת נהדרת וברחו כבר ל-17 הפרש, והאמריקאים מצאו את עצמם במצב בו לא היו לאורך כל הטורניר. בשלב הזה לברון ג'יימס נכנס לעניינים עם שלשה וחטיפה, שהובילה לדאנק אימתני של ג'ואל אמביד בצד השני - ופשיץ' הזעיק פסק זמן. סטף קרי המשיך ללהוט וסיים את המחצית עם 20 נקודות, אך סרביה בהובלת יוקיץ', אברמוביץ' ובוגדנוביץ' לא נבהלה וירדה להפסקת המחצית ביתרון 43:54.
10 צפייה בגלריה
לברון בפעולה
לברון בפעולה
לברון בפעולה
(צילום: Aris MESSINIS / AFP)
סטף קרי המשיך בהצגה שלו, ומאזן השלשות שלו עלה ל-8 כבר באמצע הרבע השלישי, אמנם האמריקאים לא הידקו את ההגנה כמו שצריך, ניקולה יוקיץ' וחבריו המשיכו לקלוע בלי הפרעה. שלשה של ג'רו הולידיי הצליחה להוריד ל-65:59. אבל שוב, האמריקאים לא הצליחו להפוך את המומנטום לטובתם. סרביה המשיכה לחגוג מחוץ לקשת עם אלכס אברמוביץ' ובוגדן בוגדנוביץ', יוקיץ' המשיך למסור אסיסטים בלתי אפשריים לחבריו. הרבע נגמר ביתרון סרבי מבטיח - 63:76.
נגמר? ממש לא. ארה"ב אולי לא הצטיינה בהגנה, אבל ההתקפה עשתה את שלה. קווין דוראנט קלע שלשה אדירה, וסחט גם עבירה מיוקיץ' (הרביעית שלו). ההתקפה הסתיימה בעוד שלשה של דווין בוקר, וההפרש ירד ל-78:73. מיליוטינוב קלע, אבל מהעבר השני היה זה ג'ואל אמביד עם שש נקודות רצופות שהורידו ל-84:80. לברון ג'יימס חדר לסל בעוצמה אדירה והשווה ל-84:84, הסרבים לקחו פסק זמן. זה היה קצת מאוחר מדי, המומנטום היה של הדרים טים. סטף קרי קלע שלשה מאסיסט של ג'יימס והפך ל-86:87. לברון בעצמו קלע ליי-אפ, 86:89. קרי חטף כדור, והלך כל הדרך ל-86:91. הסרבים לא ויתרו, בוגדן בוגדנוביץ' הוריד ל-91:93. בהתקפה המכריעה היה זה סטף קרי שדייק פעמיים מהקו - 91:95 לארה"ב בסיום.

צרפת - גרמניה 69:73

אלופת העולם ניצחה בכל משחקיה עד לחצי הגמר בהפרש דו-ספרתי, כולל 71:85 על המארחת במפגש ביניהן בשלב הבתים, אבל היום זה היה סיפור שונה לחלוטין. צרפת נקלעה לפיגור דו-ספרתי כבר ברבע הראשון, אך בשני הגבילה את היריבה ל-8 נקודות בלבד ובהפסקה הראה לוח התוצאות 33:33.
הרבע השלישי היה בשליטה צרפתית ובעזרת ריצת 0:10 בפתיחת הרבע האחרון עלתה המארחת ליתרון שיא של 13 נקודות. מאותו רגע נגסו הגרמנים בפער פעם אחר פעם וצימקו את אותו לשתי נקודות בלבד כשנותרו תשע שניות לסיום, אך לא הצליחו לעשות יותר מכך.
10 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
ניצחון אחד מזהב היסטורי. וומבניאמה
(צילום: REUTERS/Brian Snyder)
גרשון יאבוסלה הוביל את המנצחת עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים, ואיזאייה קורדיניה תרם 14 נקודות לצד 7 ריבאונדים. ויקטור וומבניאמה היה לא יעיל התקפית עם 11 נקודות ב-4 מ-17 מהשדה, אך די פיצה על כך עם 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות. דניס שרודר קלע 17 נקודות עבור המפסידה, אך פרנץ ואגנר היה חלש התקפית ונעצר על 10 בלבד.
סגנית האלופה האולימפית מטוקיו עלתה לגמר הרביעי בתולדותיה, והפעם היא תקווה להשלים זכייה ראשונה. גרמניה תנסה לזכות במדליה ראשונה, ולשם כך היא תצטרך לגבור על סרביה בקרב על הארד.
פורסם לראשונה: 20:36, 08.08.24