מאחורי ההצלחה הגדולה של נבחרת ההתעמלות האמנותית, שזכתה במדליית כסף באולימפיאדת פריז, עומדת המאמנת איילת זוסמן. עבור זוסמן זאת מדליה אולימפית שנייה בקריירה, אחרי שהייתה המאמנת של לינוי אשרם בטוקיו 2020.
"הגשמנו חלום. עבדנו קשה, כל השלוש השנים האלה, הבנות האלה אדירות, הן נתנו פייט לאורך כל התחרות, הכול הלך קשה. כמובן, יש כל הזמן יש דרמות איתנו. היינו אחרונות בסדר התרגילים. באמת שאין אושר כזה, הצלחנו להסב גאווה למדינה שלמה. אנחנו מאושרות. הייתה פה דרמה גדולה, אמרתי לבנות שצריכים להמשיך להילחם ולא לוותר. אמרתי להן שזה לא נגמר עד שזה נגמר, כי בכל רגע היה יכול לקרות משהו. היה מתח גדול".
2 צפייה בגלריה
איילת זוסמן
איילת זוסמן
מאמנת שהפכה לאגדה. איילת זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
איילת זוסמן
איילת זוסמן
חיבוק של ניצחון. איילת זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
"זה הרגיש לי כמו באולימפיאדת טוקיו. היו דפיקות לב והייתה התרגשות הייתה מאוד גדולה. הבנות ישבו, אמרתי להן, פשוט תתפללו, כי לא ידענו איפה אנחנו ממוקמות. ידעתי שאם הן מבצעות תרגיל טוב, אז אנחנו יכולות לעלות על הפודיום, ולא ידענו איזה ציון יהיה. לא עניין אותנו אם נסיים במקום הראשון או השלישי. רק רצינו מדליה, עשינו היסטוריה ואני מאושרת", אמרה זוסמן.
המאמנת המשיכה: "זה כמו חלום, אני מחכה שמישהו יעיר אותי. נלחמנו פה כל יום, היה קשה. הייתה תחרות קשה. זאת פעם ראשונה של הבנות באולימפיאדה. יש בנות בנבחרות אולימפיות אחרות עם הרבה יותר ניסיון. המתעמלות שלנו מאוד צעירות. הבנות האלה באמת חזקות, והן הראו את היכולת שלהן על המשטח וגרמו למדינה שלמה לגאווה גדולה".
איילת זוסמן מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית לאחר הזכייה במדליית הכסף
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושבת שסוד הקסם זו העבודה המשותפת של צוות האימון שלנו", המשיכה זוסמן, "של אלה סמופלוב, של נטשה סטיפנובה, של נטשה אסמולוב, המנהלת של הנבחרת, ושל כל אנשי הצוות שעוזרים לנו. נתנו לנו את כל המעטפת ואני שמחה שסיימנו עם מדליה".
המתעמלות בשיחה עם הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג
(צילום: נדב צנציפר)