רוכבת האופניים קריסטן פוקנר עשתה את הבלתי ייאמן במהלך שלושת הקילומטרים האחרונים של מרוץ הכביש לנשים באולימפיאדת פריז 2024 שנערך ביום ראשון. היא פרצה מדבוקת הרוכבות המובילות והגיעה לקו הסיום 58 שניות לפני הזוכות בכסף ובארד - פער עצום בקנה מידה אולימפי. ההישג המדהים הזה הפך אותה לאישה האמריקאית הראשונה מאז 1984 שזוכה בזהב אולימפי במרוץ הכביש לנשים, וכתב פרק חדש בהיסטוריה של הספורט האמריקאי.
סיפורה של פוקנר בת ה-31 הוא אחד של נחישות והתמדה שראוי להכיר. היא בכלל לא הייתה אמורה להתחרות בפריז, אך הוזעקה לנבחרת ארה"ב ברגע האחרון ביולי, לאחר שטיילור ניב ויתרה על מקומה. זו הייתה הזדמנות פז עבור פוקנר - שהחלה לרכוב על אופניים רק ב-2017, וסתם בשביל הכיף בסנטרל פארק בניו יורק - והיא ניצלה אותה עד תום.
3 צפייה בגלריה
קריסטן פוקנר
קריסטן פוקנר
הוזעקה לפריז רק ברגע האחרון. פוקנר
(צילום: David GRAY / AFP)
3 צפייה בגלריה
קריסטן פוקנר
קריסטן פוקנר
סיפור סינדרלה. פוקנר עם מדליית הזהב
(צילום: Tim de Waele/Getty Images)
מסעה של פוקנר לפסגת עולם הספורט החל בנוף הפראי של אלסקה. היא גדלה בהומר, עיירה קטנה ומרוחקת, ועסקה במגוון ענפי ספורט. כשבגרה התקבלה לאוניברסיטת הרווארד היוקרתית, שם הייתה חלק מנבחרת החתירה. אך הפרק המכריע בחייה החל דווקא לאחר הלימודים, כשעברה לניו יורק לעבוד בקרן הון סיכון.
"עדיין הייתי זקוקה לקשר עם הטבע שהיה חלק כה גדול מחיי", היא סיפרה בריאיון ל-NBC News. "רכיבת האופניים הייתה הדרך שלי לשמור על הקשר הזה". מהר מאוד פוקנר מצאה ברכיבה יותר מרק מפלט - אלא תשוקה חדשה. ב-2020, לאחר זכייה במרוץ המקצועני הראשון שלה, היא קיבלה החלטה נועזת: לעזוב את העבודה ולהתמקד רק ברכיבה מקצועית. "ידעתי שאם לא אנסה, אתחרט על כך כל חיי", היא מודה.
3 צפייה בגלריה
קריסטן פוקנר
קריסטן פוקנר
"אני רק מתחילה". פוקנר
(צילום: Alex Broadway/Getty Images)
הדרך לאולימפיאדה לא הייתה קלה. פוקנר נאלצה להתמודד עם פציעות ותאונות, אך היא מעולם לא ויתרה. "זו לעולם לא שאלה של האם אמשיך, אלא רק איך", היא מסבירה. גישה זו הובילה אותה להישגים מרשימים, וכעת, עם מדליית הזהב האולימפית על צווארה, היא כבר מביטה קדימה: "יש עוד הרבה יעדים שאני רוצה להשיג. אליפות העולם, הטור דה פראנס - אני רק מתחילה".
"אני מקווה שהסיפור שלי יעודד אנשים לא לוותר על החלומות שלהם", מצהירה פוקנר. "לפעמים הדרך ארוכה ומפותלת, אבל אם אתם מאמינים בעצמכם ומוכנים לעבוד קשה, אתם יכולים להגיע לכל מקום שתרצו. אני רוצה לעודד יותר נשים להיכנס לעולם הרכיבה, ולהראות לכולם שעם עבודה קשה ואמונה, אפשר להגיע רחוק - גם אם מתחילים מאוחר".
זהב על המים: האלוף האולימפי תום ראובני בריאיון ל-ynet
(צילום: ירון ברנר, מיקי שמידט)