טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים פריז 2024 ייערך רק מחרתיים (שישי), אבל טורניר הכדורגל של נבחרות הגברים יצא לדרך כבר היום, והוא לא היה יכול להיפתח בצורה ביזארת יותר. שריקת הפתיחה של המשחק החם בין מרוקו לארגנטינה, אחת הפייבוריטיות המובהקות לזכייה, נשמעה בסנט אטיין בשעה 16:00 שעון ישראל, אך המפגש הסתיים רק כעבור יותר מארבע שעות, עם 1:2 לאלופת אפריקה עד גיל 23.
למרות ארבעה אלופי עולם בסגל, בראשם חריג הגיל חוליאן אלבארס, הנבחרת של חאבייר מסצ'ראנו - שכשחקן זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות, ב-2004 וב-2008 - מצאה את עצמה בפיגור כפול. אך היא לא ויתרה, צימקה בעזרת שער של ג'ובאני סימאונה (63), הבן של דייגו שעלה כמחליף, ואז לחצה בחמת זעם עד שהשוותה בדקה ה-106 (!) משער של כריסטיאן מדינה. מי שבאופן טבעי לא אהבו את את תוספת הזמן הארוכה, שהייתה בת 15 דקות, הם האוהדים המרוקאים, שהיו הרוב המוחלט באצטדיון. לאחר השער, חזיז שנזרק מאחד היציעים האדומים התפוצץ קרוב לחוליאן אלברס. בנוסף, כמה אוהדים מרוקאים זרקו בקבוקים על שחקני ארגנטינה, וכמה אחרים פרצו למגרש. כולם היו בטוחים שהשופט שרק לסיום מיד לאחר שער השוויון, אך לא כך היה.
4 צפייה בגלריה
שחקני ארגנטינה לא מאמינים
שחקני ארגנטינה לא מאמינים
פארסה. שחקני ארגנטינה לא מאמינים
(צילום: Tullio M. Puglia/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
מאבטח תופס אוהד מרוקאי
מאבטח תופס אוהד מרוקאי
מאבטח תופס אוהד מרוקאי
(צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo)
כשעה וחצי לאחר שהשחקנים ירדו מכר הדשא הודיע הוועד האולימפי שהמשחק יחודש ב-20:00 ללא קהל, לעוד שלוש דקות של משחק. מיד עם חידוש המשחק, שהגיע אחרי שהשחקנים התחממו במשך 20 דקות, השופט גלן נייברג נקרא ל-VAR ואז פסל את שער השוויון של ארגנטינה בגלל נבדל. המרוקאים החזיקו שלוש דקות, וחגגו בסיום ניצחון מוזר במיוחד מצמד של חלוץ אל-עין סופיאן רחימי (45+2 ו-51 בפנדל), עוד חריג גיל.
פרט למשחק המוזר ולמפגש ושל נבחרת ישראל מול מאלי בפארק דה פראנס, גם כל יתר משחקי המחזור הראשון של שלב הבתים בטורניר הכדורגל האולימפי מתקיימים היום ברחבי צרפת.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאן מדינה
כריסטיאן מדינה
מדינה חוגג השוויון שלא החזיק
(צילום: Tullio M. Puglia/Getty Images)

בית 1

צרפת - ארה"ב (22:00) גינאה - ניו זילנד 2:1

בית 3

אוזבקיסטן - ספרד 2:1 | זה לא היה קל, אבל סגנית אלופת אירופה לנבחרות צעירות, ומי שזכתה במדליית כסף אולימפית אחרי שהפסידה בהארכה לברזיל בגמר ביוקאמה לפני שלוש שנים, סימנה וי במשחק הראשון שלה עם ניצחון בפארק דה פראנס. מרק פוביל העלה את הספרדים ליתרון (28), אך הקפטן וחריג הגיל האוזבקי אלדור שומורודוב השווה בפנדל (45+3). בדקה ה-59 ספרד הייתה יכולה להחזיר את היתרון אך חריג הגיל שלה סרחיו גומס החמיץ פנדל. למזלו, שלוש דקות בלבד לאחר מכן הוא פיצה על כך עם שער הניצחון.
4 צפייה בגלריה
גומס
גומס
פיצה על החמצת הפנדל. גומס
(צילום: Carl Recine/Getty Images)
במשחק נוסף: מצרים - הרפובליקה הדומיניקנית 0:0

בית 4

יפן - פרגוואי (20:00) מאלי - ישראל (22:00)
פורסם לראשונה: 18:13, 24.07.24