פודיום אולימפי שמורכב מנערות בנות 14, 15 ו-16. לא, זו לא טעות, אלא ענף ההסקייטבורד, שבפריז עורך את הופעתו השנייה במשחקים האוליימפים. הערב (ראשון) מיטב גולשות הסקייטבורד הופיעו בגמר של סגנון הרחוב לנשים שנערך בכיכר הקונקורד בפריז, ומי שזכתה בזהב היא היפנית בת ה-14 קוקו יושיזאווה, המדורגת ראשונה בעולם, עם ציון של 272.75.
בת ארצה של יושיזאווה, ליז אקמה בת ה-15, זכתה במדליית הכסף עם ציון של 265.95 , ורייסה ליאל הברזילאית בת ה-16 זכתה במדליית הארד עם ציון של 253.37. בטוקיו זכתה ליאל במדליית כסף כשהפכה לברזילאית הצעירה ביותר אי פעם שהשתתפה באולימפיאדה, ומאז היא צברה 6.6 מיליון עוקבים באינסטגרם.
2 צפייה בגלריה
קוקו יושיזאווה
קוקו יושיזאווה
לא הסתירה את ההתרגשות. יושיזאווה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
גם בהופעת הבכורה בטוקיו מי שזכתה בסגנון הרחוב לנשים הייתה יפנית, מומיג'י נישיאה שעשתה זאת בגיל 13 ו-300 ימים והפעם כלל לא העפילה. יושיזאווה ונישיאה, אגב, הן שתי היפניות הכי צעירות שזכו במדליית זהב אולימפית.
למרות היותה רק בת 14, יושיזאווה הפגינה שלווה וקור רוח רב לאורך כל הגמר. היא רשמה את הציון הטוב ביותר בתחרות בשני המקצים הראשונים שלה, עם 171.82 נקודות בסך הכל. מי שהייתה הכי הקרובה אליה בשני המקצים הראשונים הללו הייתה אקמה , שהשיגה 102.54 נקודות.
2 צפייה בגלריה
קוקו יושיזאווה
קוקו יושיזאווה
אלופה אולימפית בגיל 14. יושיזאווה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
ענף האקסטרים מתחלק לשתי קטגוריות: סגנון רחוב (מסלול המדמה החלקה ברחוב עם מעקה, מדרגות ורמפות) וסגנון פארק (תחרות בסקייט פארק מלא ברמפות בה יש 45 שניות להרשים כמה שיותר את השופטים בתרגילים שונים). תחרות סגנון הרחוב לגברים תצא לדרך ביום שני לאחר שנדחתה משבת בגלל הגשם.
עד לקבלת החותמת האולימפית, הסקייטבורד ביקר במסכי הטלוויזיה שלנו בעיקר במסגרת ה-X Games, אירוע הדגל השנתי של ענפי האקסטרים השונים, ובסדרת משחקי המחשב/קונסולות "טוני הוק", שזכתה לפופולאריות לא מעטה גם בישראל.
לוזון: אין לנו בעיה מנטלית, צאו מהסרט
(באדיבות one)