הגיבור החדש של פקיסטן, ארשד נאדים, זוכה לשפע של פרסים מאז שחזר למולדתו לאחר זכייתו בתחרות הטלת הכידון באולימפיאדת פריז. אחרי הכל, זו הייתה המדליה האולימפית הראשונה של פקיסטן מאז 1992 והראשונה אי פעם באתלטיקה, והיא עוד מזהב. ואם זה לא מספיק, הרי שבכך הוא הקדים את הנציג של הודו השכנה (היחסים בין המדינות נגועים בעוינות ובחשדות הדדיים), ניראז' צ'ופרה, האלוף האולימפי מטוקיו ואלוף העולם המכהן, שהסתפק הפעם במדליית הכסף.
היום (שלישי) נפגשה ראש מחוז פנג'אב, מרים נוואז, עם ארשד בעיר הולדתו מיאן צ'אנו וברכה אותו על הישגיו. היא העניקה לו כפרס צ'ק בסך 100 מיליון רופי פקיסטני (כ-1.3 מיליון שקל) ומכונית. המכונית, הונדה סיוויק חדשה, תישא לוחית ריושי עם מספר מיוחד - 92.97, לציון השיא האולימפי שקבע נאדים בפריז. "ארשד נאדים הביא אושר חסר תקדים לאומה", אמרה נוואז בהודעה לעיתונות.
3 צפייה בגלריה
נאדים זוכה לכבוד של מלכים בפקיסטן
נאדים זוכה לכבוד של מלכים בפקיסטן
סיבה לחגיגה. נאדים זוכה לכבוד של מלכים בפקיסטן
(צילום: AFP)
נאדים שבר פעמיים את השיא האולימפי הקודם, שעמד על 90.57 מטר ונקבע על ידי אנדריאס תורקילדסן הנורבגי ב-2008. הוא זרק למרחק של 92.97 מטר בניסיונו השני, ולאחר מכן הוסיף זריקה ל-91.79 מטר. אגב, השיפור לשיא האישי הקודם של נאדים עמד על שני מטרים ו-40 סנטימטרים. צ'ופרה ייצר רק הטלה אחת בשישה ניסיונות והיא הספיקה לו למדליית הכסף עם 89.45.
מוקדם יותר בשבוע, איש עסקים פקיסטני-אמריקאי הכריז כי יעניק לנאדים פרס בדמות מכונית סוזוקי אלטו (מה שעורר לא מעט לעג ברשתות החברתיות). חמו של ארשד הודיע כי יעניק לכוכב הכידון תאו, ואמר כי זה מתאים למסורת הכפרית שלהם.
3 צפייה בגלריה
נאדים עם מדליית הזהב
נאדים עם מדליית הזהב
מדליה ראשונה מאז 1992. נאדים עם מדליית הזהב
(צילום: REUTERS/Alina Smutko/File Photo)
3 צפייה בגלריה
ארשד נאדים
ארשד נאדים
שבר את השיא האולימפי פעמיים. נאדים
(צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)
ממשלת פקיסטן אישרה כי תכבד את ארשאד נאדם ב-Hilal-e-Imtiaz, ההעיטור השני בחשיבותו במדינה. הממשלה גם הורתה להנפיק בול לרגל יום העצמאות של פקיסטן, המציין את הישגו של נאדים. לפי הדיווחים, ממשלת פקיסטן גם תכבד את נאדים בפרס של יותר מ-150 מיליון רופי פקיסטני. הזמר הפקיסטני עלי זאפאר אמר גם הוא שייתן לנאדים מיליון רופי פקיסטני.