יממה לאחר שהוועד האולימפי הפלסטיני שיגר מכתב רשמי לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך - ובו דרש פעם נוספת להשעות את ישראל מאולימפיאדת פריז, הגיעה היום (שלישי) קריאה דומה גם מטהרן.
בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ האיראני, נאמר כי "ספורטאים ישראלים לא ראויים להיות נוכחים באולימפיאדת פריז בגלל מלחמתם נגד החפים מפשע בעזה".
1 צפייה בגלריה
האיראנים קוראים להשעיית ישראל
האיראנים קוראים להשעיית ישראל
האיראנים קוראים להשעיית ישראל
(צילום: Gettyimages)
המשפחות מברכות את הספורטאים הישראלים
(צילום: הוועד האולימפי הישראלי)
עוד נכתב בהודעה תוך שימוש בהאשטאג BanIsraelFromOlympics", כי "הכרזה על קליטתה והגנתה של משלחת משטר הטרור האפרטהייד הציוני פירושה רק מתן לגיטימציה לרוצחי הילדים".
רק בפברואר האחרון איראן שיגרה מכתב רשמי לפיפ"א ובו דרשה "להשעות לחלוטין את ההתאחדות הציונית מכל פעילות הקשורה לכדורגל". על-פי ההודעה ההיא, איראן מצפה ל"צעדים מידיים וחמורים" מצד פיפ"א והמדינות החברות בה כדי למנוע, לדבריה, את המשך "הפשעים של הציונים בעזה".
נדב צנציפר, שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" מדווח מפריז
(צילום: עוז מועלם)
זה לא סוד שיש איבה קשה בין איראן לישראל גם בעולם הספורט. ספורטאים איראנים נדרשים לא להתמודד בתחרויות נגד ישראלים, ואפילו מצופה מהם להפסיד מראש אם יש סיכוי שיוגרלו להתמודד נגד ספורטאים בכחול-לבן.
רק לפני פחות משנה, הרשויות באיראן נקטו ביד קשה נגד מרים המשקולות מוסטפה רג'אי, לאחר שלחץ את היד של יריבו הישראלי, מקסים סבירסקי, בתחרות שנערכה בפולין. רג'אי הושעה לכל חייו על ידי התאחדות מרימי המשקולות, כאשר בנוסף הרשויות במדינה האיסלאמית אסרו עליו לעסוק בספורט. גם ראש הנבחרת נענש והושעה מתפקידו.