שבעה חודשים ויום אחד לאחר שחגג 16, קווינסי וילסון הפך היום (שישי) לנער הצעיר אי פעם שייצג את ארה"ב בתחרויות האתלטיקה באולימפיאדה, כאשר רץ במוקדמות של מקצה השליחים 4X400 בסטאד דה פראנס. הוא שבר את השיא של ג'ים ריון, שהיה בן 17 באולימפיאדת טוקיו 1964.
אפילו באולימפיאדה שבה המתחרה הצעיר ביותר הוא רוכב סקייטבורד סיני בן 11, ורוכב סקייטבורד אוסטרלי בן 14 זכה במדליית זהב, נוכחותו של ווילסון הייתה יוצאת דופן בהתחשב בענף האתלטיקה.
2 צפייה בגלריה
קווינסי וילסון
קווינסי וילסון
קווינסי וילסון
(צילום: Christian Petersen/Getty Images)
וילסון רץ בקטע הראשון של המקצה, אך נחלש ב-150 המטרים האחרונים ומסר את המקל במקום השביעי, עם תוצאה חלשה של 47.27 שניות. למרות זאת, הנבחרת האמריקאית הצליחה להתאושש והגיעה למקום השלישי, מה שהבטיח את עלייתה לגמר שייערך מחר, בו ווילסון לא צפוי להשתתף.
"זה היה מדהים, הקהל נשא אותי, כמו גם הנחישות שלי. ידעתי שעדיין יש לי שלושה רצים נהדרים אחרי", אמר האמריקאי הצעיר. "אני גאה בו, הוא עשה עבודה נהדרת", אמר חברו המנוסה לקבוצה ורנון נורווד. "אמרתי לו לפני המירוץ ליהנות מהרגע, שמגיע לו להיות שם. זו פריבילגיה השמורה למעט אנשים בעולם".
2 צפייה בגלריה
קווינסי וילסון
קווינסי וילסון
קווינסי וילסון
(צילום: Christian Petersen/Getty Images)
וילסון, שגובהו 1.75 מטר, הוכיח את עצמו בחודשים האחרונים כאשר לא רק שלט בריצות 400 מטר מול בני גילו, אלא גם הפתיע במבחנים האמריקאיים ביוני כסיים במקום השישי - וזכה במקום בנבחרת השליחים. ב-18 ביולי, בתחרות בפלורידה, הוא שבר את שיא העולם לגילאי 18 ומטה והעמיד אותו על 44.20 שניות, תוצאה שהייתה מזכה אותו במקום השישי בגמר האולימפי ב-400 מטר.
הופעתו של וילסון באולימפיאדה מעוררת ציפיות גבוהות לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028, אך בינתיים הוא צפוי לחזור לספסל הלימודים ולהתחיל את שנת הלימודים ה-11 שלו בתיכון במרילנד.
טבוגו: "אני לא שחצן כמו נואה ליילס"
(באדיבות one)