נותרו עוד 11 ימים עד טקס הנעילה של האולימפיאדה בצרפת, אך כבר הספיקו להצטבר אינספור סיפורים מרגשים ותמונות מדהימות מהמשחקים. עם זאת, יש תמונה אחת שעומדת - תרתי משמע - מעל כולן. מדובר בתמונתו של גולש הגלים גבריאל מדינה, שנתפס בעין המצלמה כשהוא "עומד באוויר" במה שמוכתרת כתמונה של המשחקים האולימפיים עד כה.
מדינה, שמייצג את ברזיל, התחרה בלילה שבין ראשון לשני במסגרת הסיבוב השני בתחרות גלישת הגלים שנערכת בטהיטי. הוא תפס גל עצום, ואחרי שצלח אותו הוא צולם ברגע שבו נראה חוגג עם אצבעו כלפי מעלה וכשהוא, ובכן, עומד באוויר - לצד הגלשן.
2 צפייה בגלריה
גבריאל מדינה
גבריאל מדינה
זה רק אני והגלשן שלי. גבריאל מדינה בתמונה שזכתה לשבחים
(צילום: Jerome Brouillet / AFP)
2 צפייה בגלריה
הצלם ז'רום ברולייה
הצלם ז'רום ברולייה
תזמון מושלם. הצלם ז'רום ברוייה
(צילום: Mike Leyral / AFP)
התמונה של מדינה הדהימה רבים ברחבי העולם לאור התזמון המושלם שהיה דרוש כדי לצלם אותה. היו כאלה שטענו שמדובר בכלל בתמונה שהופקה על ידי תוכנת בינה מלאכותית, אך היא צולמה בידי הצלם הצרפתי ז'רום ברוייה, שהיה נוכח באישור על סירה ועבר שם בדיוק ברגע הנכון.
"התנאים היו מושלמים והגלים היו גבוהים ממה שחשבו שיהיו", אמר ברוייה. "מדינה היה בגב של הגל ולא יכולתי לראות אותו, אבל אז הוא הופיע משום מקום והתחלתי לצלם - ותפסתי את התמונה הזו. זה פחות עניין של קושי מבחינתי, אלא העובדה שצפיתי את הרגע הזה שהוא יצוץ מאחורי הגל".
"שלחתי את התמונה לעורכים שלי ישר אחרי שצילמתי אותה, והתגובות אליה היממו אותי", סיפר ברוייה. "אחרי המקצה של מדינה הייתה הפסקה של שש דקות עד המקצה הבא, והתפניתי לבדוק את הטלפון שלי. ראיתי כל כך הרבה התראות ברשתות החברתיות - חשבתי שמשהו קרה. אז ראיתי ש-ESPN שיתפו את התמונה הזאת וזה עשה לי הרגשה טובה. זה ממש מגניב לראות שאנשים אוהבים את זה. זו לא באמת תמונת גלישה, אז זה תפס את תשומת הלב של הרבה אנשים".
ברוייה זכה לשבחים רבים מכל רחבי העולם על תמונה הזו, שזכתה למספר בלתי נתפס של שיתופים והפכה ויראלית. ובכל זאת, הוא יודע שרגעי התהילה שלו לא יימשכו זמן רב: "זכיתי לצלם את התמונה של היום. אני די בטוח שעד השבוע הבא כולם ישכחו מזה".
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)