הוועד האולימפי של קנדה פרסם היום (רביעי) התנצלות לאחר שהתגלה כי חברת צוות של נבחרת הנשים בכדורגל הטיסה רחפן מעל לאצטדיון בזמן אימון ניו זילנד, יריבתה בעוד שלושה ימים במסגרת המחזור הראשון של הטורניר האולימפי.
הוועד האולימפי הקנדי (COC) הודה כי "חבר לא רשמי בצוות האימון של קנדה בכדורגל נעצר על ידי הרשויות הצרפתיות" לאחר תלונה שהוגשה על ידי נבחרת ניו זילנד.
2 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת קנדה חוגגות בטוקיו
שחקניות נבחרת קנדה חוגגות בטוקיו
האלופות האולימפיות. שחקניות נבחרת קנדה חוגגות בטוקיו
(צילום: AP Photo/Fernando Vergara, File)
ב-COC מסרו בהצהרתם כי בעקבות המקרה כי הם "מייצגים משחק הוגן והמומים ומאוכזבים. אנחנו רוצים להתנצל מכל הלב לנבחרת ניו זילנד, לכל השחקנים שנפגעו ולוועד האולימפי של ניו זילנד. אנחנו בוחנים את הצעדים הבאים עם הוועד האולימפי הבינלאומי, פריז 2024, נבחרת קנדה ופיפ"א".
ה-COC הודיע ​​מאוחר יותר ששני חברים מהנבחרת האולימפית של קנדה יישלחו הביתה באופן מיידי: ג'וזף לומברדי, שלדברי ה-COC הוא "אנליסט לא רשמי בנבחרת קנדה", ועוזרת המאמן ג'סמין מנדר, שלומברדי שלח אליה את הדיווח שלו. בנוסף, ה-COC הודיע ​​כי יקבל את הצעתו של המאמנת הראשית, בב פריסטמן, "להסיר את עצמה מאימון המשחק מול ניו זילנד".
2 צפייה בגלריה
בב פריסטמן
בב פריסטמן
לקחה ארחיות. פריסטמן
(צילום: AP Photo/Hamish Blair, File)
"בשם כל הצוות שלנו, אני קודם כל רוצה להתנצל בפני השחקנים והצוות של נבחרת ניו זילנד", אמרה פריסטמן, "זה לא מייצג את הערכים שהצוות שלנו מייצג. אני אחראית בסופו של דבר להתנהלות במערכת שלנו שלנו. בהתאם לכך, כדי להדגיש את המחויבות של הנבחרת שלנו ליושרה, החלטתי לפרוש מרצוני מאימון המשחק ביום חמישי. ברוח האחריות, אני עושה זאת מתוך מחשבה על האינטרסים של שתי הנבחרות וכדי להבטיח שכולם ירגישו שהספורטיביות של המשחק הזה נשמרת".
הוועד האולימפי של ניו זילנד (NZOC) מסר כי הוא "מזדעזע ומאוכזב עמוקות". "חברי הצוות דיווחו מיד על התקרית למשטרה, מה שהוביל למעצר מפעיל הרחפן, שזוהה כחבר צוות בנחרת כדורגל הנשים הקנדית", נכתב בהצהרת הוועד.
שיחה עם יהושע זרקא, שגריר ישראל בצרפת
(צילום: ירון ברנר)