הרחק מההמולה ואבק הכוכבים שמציף את פריז, המרינה של מארסיי המרוחקת כ-800 ק"מ מהבירה הצרפתית, עשויה להפוך בשישי הקרוב לאתר החשוב ביותר עבור המשלחת הישראלית, עם שיוט המדליות של גלשני הפויל. שם יכול להיות שנקבל מדליה אולימפית ראשונה בשייט מאז בייג'ינג 2008. בפעם האחרונה שגולש רוח ישראלי עלה על פודיום אולימפי היה זה שחר צוברי עם מדליית הארד בים הסיני, 16 שנה מאוחר יותר הוא כבר יעלה על ספינת המאמנים וידריך את אלופת העולם המכהנת, שרון קנטור, בשאיפה שהמסע יסתיים בפודיום.
בסימלוציה לקראת ההתמודדות בתנאים של מארסיי לפני שנה, זכתה קנטור במקום הראשון, את אליפות העולם שהתקיימה באיים הקנאריים היא סיימה במקום הראשון. קנטור מגיעה ברמת המוכנות הגבוהה ביותר אחרי שניצחה בקרב הפנימי של הנבחרת האיכותית שבנה צוברי, כשהשאירה מאחור את אלופת העולם, שחר טיבי ואת סגנית אלופת העולם קטי ספיצ'קוב.
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
צוברי וקנטור מדברים לפני האולימפיאדה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"


בראיון זוגי ראשון ובלעדי (כשצוברי מראיין את קנטור והיא אותו), רגע לפני שתיכנס הבוקר לפתיחת השיוטים בדרומה של צרפת, קנטור בת ה-21 משדרת ביטחון: "ההכנות שלי לאולימפיאדה ממשיכות כרגיל, אני רוצה לחשוב כמו לקראת כל תחרות, התאמנתי הרבה עם הצוות בצרפת ועשינו הכנות מצוינות במארסיי"
כמה לחץ את חשה בעקבות הציפיות ממך לעמוד על הפודיום? "אני משתדלת לא להיכנס לזה ולא להכניס את זה לראש שלי, אני רוצה לעשות את הכי טוב שאני יכולה ואם זה יספיק לי להיות בפודיום, אז מעולה ולשם אני שואפת".
כמה ההכנה בנבחרת הכי הישגית לקראת פריז סייעה לך? "אני חושבת שהתחרות בתוך הנבחרת, שהייתה הנבחרת הכי טובה והכי הישגית, הרימה אותנו הכי גבוה שאפשר. לגבי היריבות שיש פה אני פחות מתרכזת בזה, רק בעצמי".
שחר צוברי, כמה זה סייע בהכנה שלך? "היו לנו בסבב הזה הרבה ספורטאיות טובות ומוכשרות שמוכנות היו לעבוד קשה. הן עבדו בצוותא ולראיה - שגם בצרפת הגיעו איתנו יריבות אימון שנלחמו מול קנטור על הבכורה בישראל ועדיין הגיעו לפה במיוחד כדי לסייע לה".
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
"התחרות בנבחרת סייעה לי". שרון קנטור
(צילום פרטי)

גם שרירים, גם מהירות

שרון, תספרי על התנאים במרינה במארסיי? "התנאים במארסיי מגוונים מאוד, רוח חלשה וחזקה, גלים, רוח מהחוף, מאוד מגניב. התנאים פה לא טובים למתחרה ספציפית, יהיה פה מגוון. אני מאוד אוהבת את זה שאנחנו נמצאים במארסיי, הפוקוס בפריז ואנחנו בים בלי הקהל והלחץ מסביב, גולשים עם עצמנו וזה ממש טוב".
שחר: "התנאים במארסיי מאוד מגוונים, שרון הוכיחה שהיא יודעת לעשות את העבודה בכל אחד מהתנאים".
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור על הפודיום
שרון קנטור על הפודיום
"זה טוב שאנחנו במארסיי וכל הפוקוס בפריז"
(צילום: IQ foil class)
כמה העובדה שהיא זכתה פה בשנה שעברה במדליית הזהב בסימולציה לתחרות האולימפית, נותנת לה עדיפות? "בזכות הניצחון של שרון בתחרות הקדם־אולימפית, הביטחון עלה, זה מוסיף ועוזר לדעת ששרון התמודדה מצוין בתנאים האלו, אבל זה לא מבטיח לנו שום דבר".
שרון, את גולשת 20 שיוטים עד לשיוט המדליות ובפורמט החדש יוצא שביום האחרון כמעט כל הדרך מתאפסת. כמה זה אכזרי? "בסוף כולן באותו המצב. מסכימה איתך שזו שיטה אכזרית, אבל מצד שני היא די אומרת לך הכל בפרצוף, אם היית טובה בשיוט או לא, מספיק לעלות לשלב הבא או לא ומשם נמשיך לעשות את הכי טוב שאפשר".
שחר, מה היתרון של קנטור לעומת הגולשות האחרות? "יש לה הרבה יתרונות לעומת גולשות אחרות, מעבר לעניין המקצועי נטו. שרון גולשת חזקה, טובה, מוכשרת מאוד ובעיקר רוצה את זה יותר מכל אחת אחרת, וזה האקס פקטור שלה בתחרות".
4 צפייה בגלריה
שחר צוברי שרון קנטור
שחר צוברי שרון קנטור
"יש לה הרבה יתרונות". שחר צוברי ושרון קנטור
(צילום: IQ foil class)
שרון, כמה החלפת הדגם מה־RSX לפויל הייתה משמעותית מבחינתך? "היו בנות טובות מאוד מהארץ וידעתי שאם יהיה שינוי אז יהיה מקום לצעירות לפרוח. זה דגם שצריכים להיות גדולים יחסית ודי כבדים, אבל אני לא מחפשת להשמין בטעות. לאורך הקמפיין אמרתי שחייבים לעלות במשקל כדי להיות כבדים, אבל אז הסתכלתי על הכבדות וראיתי שהן מתקשות ברוחות הקלות והחלשות. הבנתי שצריך למצוא את האיזון, אז מאוד התחזקתי, העליתי מסת שריר ונשארתי מספיק מהירה".
את בחורה מאוד אקסטרימית, כמה הדגם הזה מתאים לך? "פשוט כל כך כיף, אי־אפשר להסביר את המהירות, את מרחפת מעל המים, מהירה ברמות, כל רגע את יכולה לעוף. הזינוק זה סוג של קבלת החלטות, יש רמת סיכון שאם מתחילים לפני הזמן, את יוצאת מהמשחק".
איך העבודה עם שחר צוברי?
"אני ושחר ביחסים טובים, הוא מאמן מעולה, מרגישים את זה שהוא היה פעם גולש. הוא מבין אותנו, יודע מה לומר ברגעים הנכונים".

"אוהבים אותנו"

לפני שנה זכית פה בטורניר הקדם־אולימפי. "לקח לי אז זמן להתניע, אבל אני יחסית ורסטילית, מצליחה להתמודד בכל התנאים. הייתי צריכה לשפר את עצמי ברוחות הקלות וזה קרה. אני יודע שאני מסוגלת, יש לי ציפייה מעצמי להיות אלופה אולימפית".
בתור ישראלית, אחרי 7 באוקטובר יש מוטיבציה מיוחדת? "טירוף שזה קורה בימים האלו. אני באמת הכי גאה בעולם, זה המסר הכי טוב שלנו לעולם, להראות לכולם שאנחנו חזקים ולא פראיירים, שמדינת ישראל ועם ישראל חזקים מתמיד, בעיקר בימים אלו".
כמה האיומים שסופגים הישראלים, יחד עם זה שאתם מתחרים בעיר עם אחוז מוסלמים גבוה, משפיעים? "אנחנו לא כל כך מרגישים את האיומים. אנחנו מתרכזים בהכנה, רחוקים מאוד מפריז וגם במהלך מחנות האימון שלנו פה לא ספגנו איזה משהו מיוחד. כשאנחנו בים, אנחנו מתרכזים במה שאנחנו הכי טובים בו ויודעים להתנתק".
מרגישים יחס שונה מהגולשים האחרים? "ממש לא, התגובות מאוד חיוביות, אוהבים אותנו. מאז ומתמיד יודעים שאנחנו אנשים טובים, יש מסורת ושום דבר לא השתנה בעולם המצומצם שלנו ביחס כלפינו. האווירה בכפר האולימפי פה מאוד טובה".