ההכנות למשחקים האולימפיים נמשכות – והיום (רביעי) הכריז הוועד האולימפי בישראל כי נושאי הדגל בטקס הפתיחה יהיו הג'ודוקא פיטר פלצ'יק והשחיינית אנדי מורז. הטקס יתקיים ב-26 ביולי על נהר הסיין.
מהוועד האולימפי נמסר: "בימים אלו ההכנות לקראת המשחקים האולימפיים נמשכות במלוא העוצמה – גם בהיבט הספורטיבי וגם בהיבט הארגוני. ההחלטה על נושאי הדגל, לאחר מחשבה רבה, ומתוך רצון להעביר את ערכי המשלחת שלנו יחד עם ההוקרה וההתרגשות לשאת את דגל ישראל בגאווה הבמשחקים הקרובים.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק ואנדי מורז
פיטר פלצ'יק ואנדי מורז
נושאי הדגל. פלצ'יק ומורז
(צילום: הוועד האולימפי)
"משלחת ישראל היא פסיפס של החברה הישראלית ונושאי הדגל הנבחרים, ספורטאי המופת פיטר פלצ'יק ואנדי מורז, מייצגים את תמצית החברה הישראלית – אנשים שפילסו דרכם בין אתגרים רבים בנחישות אין קץ, ציוניים, מובילים ומשפיעים על סביבתם, מצליחנים לצד יכולת נתינה ואהבת אדם. אנדי ופיטר, בעוד 23 ימים תניפו את דגל ישראל בראש משלחת ישראל על הבמה המרכזית בעולם ועם ישראל והקהילות היהודיות בעולם ישאו אליכם עיניים בגאווה גדולה".
הג'ודוקא פיטר פלצ'יק, הוא זוכה מדליית הארד האולימפית בתחרות הג'ודו הקבוצתית ממשחקי טוקיו 2020, מדליסט הארד מהאליפות העולם 2023 ואלוף אירופה 2020. המשחקים בפריז 2024 יהיו המשחקים האולימפיים השניים בהם ישתתף. פיטר נולד בשנת 1992 בחצי האי קרים באוקראינה, עלה לישראל כתינוק בגיל 9 חודשים עם אימו לריסה לראשון לציון.
ענף הג'ודו זכה עד היום בשש מדליות אולימפיות ומשלחת הג'ודו לפריז תכלול שבע נשים וחמישה גברים תחת הנהגתם של מאמני הנבחרות שני הרשקו (נשים) והמדליסט האולימפי אורן סמדג'ה (גברים), אשר שכל לאחרונה את בנו הבכור עומר במלחמת "חרבות הברזל".
3 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
זכה בארד בתחרות הג'ודו הקבוצתית בטוקיו. פלצ'יק
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
השחיינית אנדראה (אנדי) מורז, היא ילידת ארה"ב. בשנת 2014 עלתה לישראל אחרי השתתפות במכביה בשנים 2009 ו -2013. סבא של אנדי שחה בקבוצה היהודית "הכח וינה" מאוסטריה ב-1930.
אנדי ייצגה את ישראל בשני משחקים אולימפיים, ריו 2016 וטוקיו 2020. בפריז 2024 זו תהיה הופעתה השלישית. היא שיאנית ישראל ב-100 מטר חופשי (בריכה ארוכה) וב-100,200,400 מטר חופשי (בריכה קצרה). היא גם שותפה לארבעה שיאים ישראליים בשליחים בבריכה ארוכה ועוד ארבעה בבריכה קצרה, ובעלת 18 מדליות מהמכביה, מהן 13 זהב. מורז היא השחיינית הישראלית הראשונה ששחתה 200 מטר חופשי בפחות משתי דקות.
3 צפייה בגלריה
אנדי מורז
אנדי מורז
בעלת 18 מדליות מהמכביה. מורז
( צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
מורז היא בוגרת לימודי רפואה באוניברסיטת ת"א וחברת ועדת הספורטאים של הוועד האולימפי בישראל. נבחרת השחיה של ישראל תכלול השנה מספר שיא של 17 ספורטאיות וספורטאים אשר יתחרו במקצים אישיים לצד מספר שיא של ארבע נבחרות שליחים, שתיים מהן מעורבות נשים וגברים.
אנסטסיה גורבנקו במסיבת עיתונאים
(באדיבות one)