הישראלים שיתחרו ביום 5 –

10:20 – מישה זילברמן – פרינס דהאל (בדמינטון, שלב הבתים, יחידים): שחקן הבדמינטון הישראלי איבד אמנם סיכוי לעלות לשלב הבא, אבל יש לו הזדמנות לסיים את המשחקים האולימפיים בטעם מתוק עם ניצחון מול היריב הנפאלי, המדורג 172 בעולם, שנכנס לאולימפיאדה בזכות הזמנה.
11:00 – מאיה גושן (ג'ודו, עד 70 ק"ג, נשים): הג'ודוקא בת ה-24 השיגה את הכרטיס לפריז ממש בשיניים – ויהיה לה קשה מאוד להגיע אל קרבות הערב. הקרב הראשון שלה מול פידן אוגל הטורקייה, סגנית אלופת העולם לנוער ב-2022, הוא אפשרי. הבעיה תהיה בשמינית הגמר שם תפגוש את מרי איב-גאייה הצרפתייה, אלופת עולם לשעבר, שתזכה לדחיפת הקהל המקומי. איב-גאייה ניצחה את גושן בשני הקרבות שלהן עד כה.
4 צפייה בגלריה
מישה זילברמן. הזדמנות לסיים בטעם מתוק
מישה זילברמן. הזדמנות לסיים בטעם מתוק
מישה זילברמן. הזדמנות לסיים בטעם מתוק
(רויטרס)
11:45 – שחר שגיב (טריאתלון, גברים) – הטריאתלון האולימפי זכה להרבה כותרות בתקשורת לאחרונה בגלל קטע השחייה (1.5 ק"מ) המתוכנן בנהר הסן – ומצב המים המדאיג – מה שהוביל לתרחיש הקיצוני של דחיית התחרות ביום. בניגוד לנהר מעורר המחלוקת, מי שנמצא מתחת לרדאר הוא הטריאתלט הישראלי שחר שגיב, שבלי לעשות הרבה רעש – העפיל בפעם השנייה ברציפות לתחרות האולימפית בענף הקשוח הזה.
שגיב חווה שנה לא קלה בה סבל ממספר פציעות ובנוסף נראה שהרמה בענף בעולם עלתה מאז אולימפיאדת טוקיו אז סיים במקום ה-20. לכן, שיחזור של ההישג מ-2021 או אפילו התעלות עליו יהיה בגדר הופעה טובה מאוד מבחינתו.
12:21 – דוד גרצ'יק (שחייה, מוקדמות 200 מ' גב, גברים): נוכח זמן ההרשמה שלו (1:57.48 דקות) סיכוייו של גרצ'יק להעפיל לחצי הגמר במשחה הזה נמוכים – והוא ינסה ראשית לשפר את שיאו האישי.
14:57 – מיכאלה משה (קשתות, יחידות, נשים, סיבוב ראשון): חברת נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית שביצעה הסבה לקשתות היא מהסיפורים היפים של המשלחת הישראלית לפריז. במקצה הדירוג שנערך עוד לפני טקס הפתיחה היא נראתה מצוין – וכעת היא תנסה להביא את היכולת הזו גם למאני טיים של שלבי הנוקאאוט.
4 צפייה בגלריה
מיכאלה משה פריז 2024
מיכאלה משה פריז 2024
מיכאלה משה. תקווה להמשיך ביכולת הטובה ממקצה הדירוג
(צילום: עוז מועלם)
משה תפגוש בסיבוב הראשון את מדלינה אמויסטרייה הרומנייה, המדורגת 31 בעולם. כל אחת מהן תירה 15-9 חצים בשלושה עד חמישה מקבצים (שלושה חצים בכל מקבץ). המנצחת בכל מקבץ תזכה בשתי נקודות, במקרה של תיקו, כל קשתית תקבל נקודה. הראשונה שתגיע לשש נקודות, תנצח ותתקדם לשלב הבא.
15:03 – תום ראובני (גלישת רוח, גברים, שיוטים 11-7): לגולש הרוח היה יום פנטסטי אותו סיים במקום השלישי הכללי - קרוב מאוד לשני המוליכים לוק ואן אופזלנד ההולנדי ופאבל טרנובסקי הפולני. היום הוא מתוכנן לצאת לחמישה שיוטים נוספים ויקווה להמשיך במומנטום ולשמור על מקומו בצמרת העליונה.
17:48 – שרון קנטור (גלישת רוח, נשים, שיוטים 12-8): אחרי יום פתיחה בינוני, אלופת העולם התפוצצה ביום השני עם ניצחונות בשני שיוטים מתוך חמישה והתבססה במקום השני, אמנם רחוקה יחסית מאמה ווילסון המוליכה, אבל גם ביתרון משמעותי על פני המקום הרביעי - עניין חשוב מאוד, שכן מקומות 3-2 בתום השיוטים המוקדמים מעניקים סיכוי של 50% למדליה, בעוד מקומות 10-4 יהיו בעמדה הרבה פחות טובה. היום מתוכננים לה חמישה שיוטים נוספים.

חמישה אירועים שלא כדאי לפספס

12:00 – טניס שולחן, שלב 32 האחרונים, נשים, ני שיאה ליאן (לוקסמבורג) – סון יינגשה (סין): ני שיאה ליאן היא מהסיפורים מעוררי ההשראה של המשחקים. ילידת סין שחיה באירופה מאז סוף שנות ה-80, מייצגת את לוקסמבורג ובגיל 61 העפילה למשחקים האולימפיים בזכות, ולא בחסד. ני כבר עברה בסיבוב הראשון שחקנית טורקייה שצעירה ממנה ב-30 שנה, אבל כעת המסע המרגש שלה בפריז אמור להגיע לקצו נוכח המפגש מול סון יינגשה, אלופת העולם המכהנת והמדורגת ראשונה בעולם. נקווה שתזכה לסטנדינג אוביישן בסיום.
15:44 – אופניים, BMX פריסטייל, גמר, גברים: בניגוד למרוצים שם המטרה היא להגיע לקו הסיום ראשון, בתחרות הפריסטייל, רוכבי ה-BMX נשפטים בדומה להתעמלות למשל, על פי איכות ומורכבות הביצועים שלהם. וכשזה מגיע לפעלולים עם אופניים, דניאל דרס בן ה-39 הוא אלוהות. סיפור סינדרלה על רוכב מוונצואלה שגדל בעוני מחפיר – והפך לאחד מרוכבי ה-BMX המעוטרים בהיסטוריה עם חמש זכיות ב-X Games ומדליית כסף אולימפית בטוקיו. דרס כבר הודיע שהתחרות בפריז תהיה האחרונה שלו בקריירה – ותהיו בטוחים שאתם לא רוצים להחמיץ את הריקוד, או ההיפוך האחרון.
4 צפייה בגלריה
רוכב ה-BMX דניאל דרס
רוכב ה-BMX דניאל דרס
מלך הפעלולים. דניאל דרס
(צילום: David Balogh/Getty Images )
18:30 – התעמלות מכשירים, גמר קרב רב, גברים: לפני שלוש שנים בטוקיו, המתעמל היפני דאיקי האשימוטו המשיך את המורשת של בן ארצו האגדי קוהיי אוצ'ימורה והעניק ליפן מדליית זהב אולימפית שלישית ברציפות בתחרות היוקרתית. אם לשפוט לפי המוקדמות, ממש לא בטוח שהרצף היפני יימשך גם הפעם. ז'אנג בואנג הסיני, הידוע בביצועיו המרהיבים במתח ובמקבילים, הקדים את היפנים ב-1.7 נקודות – וינסה לעשות זאת שוב גם בגמר.
עוד סיבה טובה עבורנו לעקוב אחרי גמר הקרב-רב: זו הזדמנות לעקוב אחרי ביצועי הקרקע של שלושה מהיריבים העיקריים של דולגופיאט בגמר בשבת: ג'ייק ג'רמן (בריטניה), קרלוס יולו (הפיליפינים) ואיליה קובטון (אוקראינה).
19:30 – כדורמים נשים, שלב הבתים, ארה"ב – איטליה: בניגוד לגברים, שם השליטה נמצאת אצל מדינות יוגוסלביה לשעבר, כשזה מגיע לנשים – ארצות הברית של אמריקה היא הכוח השולט בכדורמים. האמריקניות עם הכוכבת הגדולה מגי סטפנס, זכו במדליית הזהב בשלוש האולימפיאדות האחרונות, אבל עד כה בפריז הן מקרטעות. ארה"ב הפסידה במשחקה השני, 13:11 לספרד – הכי הרבה שערים שהיא ספגה במשחק אולימפי מאז משחק הפתיחה ב-2012. מחר בערב הן ינסו להוציא את העצבים על האיטלקיות שבעצמן פתחו ברגל שמאל, עם הפסד מאכזב לצרפת.
4 צפייה בגלריה
המתעמל היפני דאיקי האשימוטו
המתעמל היפני דאיקי האשימוטו
האשימוטו. לא יהיה קל להגן על התואר בקרב-רב
(צילום: Francisco Seco, AP)
23:22 – שחייה, 100 מ' חופשי, גברים: קרב איכותי, קצר ומהיר במיוחד בהשתתפותם של שיאן העולם פאן ז'אנלי הסיני (46.80 שניות), שיאן העולם לשעבר והאלוף האולימפי הטרי ב-200 מ' חופשי דוד פופוביץ', האלוף האולימפי במשחה הזה מריו, קייל צ'למרס שממשיך לככב בבריכה אחרי שלושה ניתוחי לב, וחביב הקהל המקומי מקסים גרוסה. תוסיפו לזה את המתיחות הגואה בין הסינים לשאר העולם סביב ההאשמות בשימוש בחומרים אסורים – ותקבלו משחה שהוא צפיית חובה.