הוועד האולימפי הבינלאומי בודק פוסטים של פיטר פלצ'יק וייתכן כי ייפתח נגדו בחקירה, כך מדווחים היום (שני) כלי התקשורת בשווייץ.
הסיבה לבדיקה היא פוסטים שפרסם פלצ'יק במהלך המלחמה. בין היתר העלה פוסט עם פגזים צה"ליים עליהם כתב הקדשות "ממני באהבה", וכמו כן שיבח את חיילי צה"ל שנלחמים בעזה. יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד נשאלה על כך וענתה: "זה לא נגד מדינה כלשהי, זה לא נגד אנשים, זה נגד ארגון הטרור חמאס. ארד הכחישה כי פלצ'יק כתב על אחד הפגזים "איפון". פלצ'יק עצמו מחק את הפוסטים המדוברים.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד מאולימפיאדת פריז 2024
פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד מאולימפיאדת פריז 2024
פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד
(צילום: עוז מועלם)
הוועד האולימפי הבינלאומי אמר לתקשורת השווייצרית שהוא נמצא "בקשר" עם המשלחת הישראלית בקשר ל"נושא הרגיש" אך סירב להרחיב אם הוא מתכוון להפעיל סנקציות נגד פיטר.
מהוועד הישראלי נמסרו כי הם "נמצאים בקשר יומיומי עם ה-IOC ועם הוועדה המארגנת של המשחקים במטרה לאפשר משחקים הוגנים ושקטים עבור המשלחת הישראלית. ככל שמועברות פניות אנחנו מטפלים בהן בצורה מסודרת ועניינית".
"סוגיית הרשתות החברתיות.והתמונה שהועלתה בסמןף לטבח ה 7 באוקטובר טופלה בעבר עוד לפני תחילת התחרויות. הבחירה של העיתון השוויצרי למחזר טענות ישנות ולהתעלם מהשיח המופקר והמסוכן שמנהל ג'יבריל רגוב ומסכן את ספורטאי המשלחת הוא צבוע ואנו לא ניגרר לשיח הזה".
3 צפייה בגלריה
הציוץ שנמחק
הציוץ שנמחק
הציוץ שנמחק
(צילום מסך)
פלצ'יק בן ה-32 זכה בשבוע שעבר במדליית הארד בתחרות עד 100 ק"ג בג'ודו. זאת המדליה האולימפית השנייה שלו לאחר שזכה עם הנבחרת במדליה הקבוצתית בטוקיו 2020. מאמנו הוא אורן סמדג'ה, ששכל את בנו עומר ז"ל במלחמה בעזה והתמונות של שניהם מתחבקים בסיום הקרב על מדליית הארד ריגשו את כולם. בקרב על הארד ניצח פלצ'יק את הג'ודוקא השווייצרי דניאל אייך. פלצ'יק היה נושא הדגל של המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה של האולימפיאדה, יחד עם השחיינית אנדי מורז.
פלצ'יק המאושר פרץ בבכי בסיום הקרב: "עשיתי את זה בשביל כולם, בשביל כל עם ישראל. למען אורן, למען דניאל אשתי היקרה ובשביל הילדים שלי (הורים לתאומים, עוד ילדה בדרך). אני לא יכול לתאר במילים את התחושות. שום דבר אף פעם לא בא לי בקלות. התקופה שאנחנו עוברים במדינה, המלחמה, הפציעות. רק רציתי לשמח את כולם. רציתי שכולם יהיה גאים בי, שיידעו שאבא גיבור ונלחמתי בשבילם, בשביל הדגל שלהם".
3 צפייה בגלריה
פלצ'יק זכה בארד
פלצ'יק זכה בארד
התמונה שריגשה את המדינה. פלצ'יק וסמדג'ה
(צילום: עוז מועלם)

הדרך למדליה לא הייתה קלה

הקריירה של פלצ'יק בן ה-32 ידעה עליות ומורדות. הוא שקל לוותר על הג'ודו מספר פעמים בשל פציעות, אבל בחר להמשיך הלאה. הוא זכה באליפות אירופה ב-2020, ובאליפות העולם 2023 זכה במדליית הארד.
המשלחת הישראלית לא בנתה על מדליה של פלצ'יק, אבל הוא הראה מאיזה חומרים הוא עשוי. הוא הגיע כלא מדורג לתחרות בפריז, הצליח להפתיע ולהגיע לרבע הגמר שם הפסיד לזלים קוטסוייב האזרי. לאחר מכן ניצח בבית הניחומים את מייקל קורל ההולנדי, והגיע לקרב על מדליית הארד מול אייך השווייצרי. בקרב המכריע, הוא הצליח לנצח ולהביא מדליית אישית ראשונה באולימפיאדה. זה קרה ביום הכי טוב של הג'ודו הישראלי אי פעם, כי גם ענבר לניר זכתה במדליית הכסף. ישראל כבר הספיקה לצבור שש מדליות באולימפיאדה, מעל לתחזיות, ועוד לא סיימנו את המשחקים.
זוכי המדליות בג'ודו מדברים לאחר חזרתם
(ONE)