גור שטיינברג, שאימן את נבחרת הגברים של ישראל בגלישת רוח במספר אולימפיאדות, מאמין כי יש "לצמצם בשנים הקרובות את הפטור הצבאי הנרחב לספורט, ולהכילו על הספורטאים המצטיינים בינלאומית בלבד"
"המציאות השתנתה, וראוי שמנהיגי הספורט ינהגו בהתאם", כתב שטיינברג, "הפטור הנרחב שמעניק הצבא לספורטאים מצטיינים כבר לא מותאם למציאות במדינה. כאלף צעירים, מהמתאימים ביותר לשירות קרבי משמעותי, מוותרים בחסות המדינה על שירות צבאי משמעותי.
1 צפייה בגלריה
גור שטיינברג
גור שטיינברג
"נכון לכולנו עוד חטיבת קומנדו סדירה מצטיינת". שטיינברג
(צילום: אורן אהרוני)
"הפטור משירות משמעותי לטובת הספורט היה סביר עד השנה, אבל המציאות השתנתה, ולא ניתן להמשיך לעצום עיניים. היה ראוי מעשית וערכית, לצמצם בשנים הקרובות את הפטור הצבאי הנרחב לספורט, ולהכילו על הספורטאים המצטיינים בינלאומית בלבד. יותר ראוי ונכון לכולנו עוד חטיבת קומנדו סדירה מצטיינת".
שטיינברג (55) הוא אחד המאמנים המעוטרים בתולדות הספורט הישראלי, שהוביל את גל פרידמן לשתי מדליות אולימפיות (באטלנטה ובאתונה). בנוסף הוא חתום על 16 מדליות באליפויות עולם ואירופה. במהלך קמפיין טוקיו הוביל שטיינברג את נבחרת הגברים, המליץ על הבחירה ביואב כהן לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים והוביל אותו למקום הרביעי, נגיעה ממדליה אולימפית. חודש לאחר שחזר מטוקיו, הוא סיים את תפקידו בנבחרת. בתו של שטיינברג, תמר, זכתה ב-2022 באליפות העולם לנוער בגלישת רוח.
לוזון: ״חלמנו על הרגע הזה״
(באדיבות one)