דאנקים, שלשות, מתפרצות, ומה לא – נבחרת ארה"ב בכדורסל פתחה את ההופעה שלה בטורניר הכדורסל האולימפי עם הצגה וניצחון 84:110 על סרביה וניקולה יוקיץ'.
רבים ציפו שיוקיץ' וחבריו ייתנו פייט לאמריקאים, ששלחו לאולימפיאדה את הסגל הנוצץ ביותר שלהם מאז הדרים טים ב-1992. קווין דוראנט סיים את המחצית הראשונה עם 21 נקודות במאה אחוזים מהשדה וזה הנתון שאומר הכל על המשחק הזה. לסרבים לא היו תשובות לכישרון האמריקאי הבלתי נגמר, והם ויתרו על המשחק כבר ברבע השלישי. בנוסף לדוראנט, לברון ג'יימס נתן הצגה משלו עם שורה סטטיסטית מרשימה במיוחד (21 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים). האמריקאים אולי לא הרשימו בהכנה, אבל למשחק הראשון הם הגיעו בשיאם ויהיה מעניין מאוד לראות למה הם מסוגלים בהמשך. השאלה הגדולה היא האם יש בכלל נבחרת שמסוגלת להרוס להם.
7 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
הצגה. קווין דוראנט
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
חגיגה. לברון ג'יימס עם דאנק
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
אדוארדס ודוראנט
אדוארדס ודוראנט
מפגן שלשות ודאנקים. אדוארדס ודוראנט
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'
עשה מה שהוא יכול, זה לא הספיק. ניקולה יוקיץ'
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
כמעט טריפל דאבל. לברון ג'יימס
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
קווין דוראנט רשם החטאה אחת בלבד מהשדה והוביל את ארה"ב עם 23 נקודות. לברון ג'יימס היה אדיר עם 21 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. ג'רו הולידיי קלע 15, דוויין בוקר עם 12. האמריקאים הפציצו מחוץ לקשת עם 18 מ-32 ניסיונות, לסרביה לא היה באמת סיכוי מול דבר כזה. ניקולה יוקיץ' קלע 20 נקודות יחד עם 8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים.
טורניר הכדורסל מחולק לשלושה בתים מוקדמים, כאשר שתי הקבוצות שמסיימות במקומות הראשונים מעפילות לשלב הבא, כאשר בנוסף שתי הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר שמסיימות במקום השלישי.

מהלך המשחק

הסרבים פתחו הכי חזק שאפשר, ניקולה יוקיץ' וחבריו עשו כל מה שהם רוצים על המגרש בשתי הדקות הראשונות ועלו ל-2:10, מה שגרם לסטיב קר לקרוא לפסק זמן. סטף קרי נכנס למשחק עם שלשה קשה - 10:5. מצד שני יוקיץ' קלע שתיים קלות - 5:12. דוויין בוקר עלה מהספסל וקלע שתי שלשות רצופות, לברון עשה את מה שהוא יודע עם הטבעה יפה והאמריקאים הפכו ל-12:14. הרכב המחליפים של ארה"ב איבד קצת מהמומנטום ויוקיץ' העלה את הסרבים ל-14:20. אולם אז דוראנט ואנתוני אדוארדס צלפו מחוץ לקשת - 20:20. ארה"ב השתלטה על המשחק והרבע הסתיים בהאלי-הופ עם מסירה של לברון ג'יימס לאנתוני אדוארדס שהטביע. 20:25 לארה"ב בסוף הרבע הראשון.
7 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
הצגה במחצית הראשונה. קווין דוראנט
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
דוראנט צלף שלוש שלשות בשלושה ניסיונות, ועם עוד חדירה של לברון - ארה"ב עלתה ל-23:32. דוראנט המשיך בהצגה הפרטית שלו עם שלשה רביעית - 25:35. גם ג'רו הולידיי רשם אסיסט גדול משלו - ללברון ג'יימס , 30:40 לארה"ב. ניקולה יוקיץ' החליט לענות בשש נקודות רצופות - 36:40 לארה"ב. הפעם זה היה תורו של לברון לצלוף מחוץ לקשת - 36:43. הסרבים השאירו את קרי חופשי, ושילמו על כך בעוד שלשה - 36:46. יוקיץ' חזר למגרש ויחד איתו הסרבים הורידו ל-39:43. דוראנט המשיך לצלוף מכל מקום וסיים את המחצית עם 21 נקודות ב-100 אחוז מהשדה (8 דקות בלבד על המגרש) - 49:58 לארה"ב בסיום המחצית הראשונה.
בארה"ב ראו את שיתוף הפעולה שהם חלמו עליו, קרי מסר ללברון שסיים בליי אפ קליל. אחר כך לברון פירגן באסיסט לאנתוני דייויס. קינג ג'יימס המשיך בהצגה שלו ברבע השלישי עם חטיפה, ריצה לאורך כל המגרש ודאנק - 59:73 לארה"ב. הסרבים ניסו להילחם כמה שהם יכולים, אבל אין להם תשובות לכישרון האמריקאי הבלתי נגמר. לברון ירד לנוח כשהשורה הסטטיסטית שלו מראה כבר 18 נקודות ו-8 אסיסטים. דוראנט שמר על מאזן נקי מהחטאות - 65:80. הסרבים כבר נפלו מהרגליים והרבע השלישי נגמר ב-65:84.
הרבע הרביעי נפתח במשהו נדיר: החטאה של קווין דוראנט, ובכך נהרס לו המשחק המושלם. האמריקאים הורידו הילוך, יוקיץ' הצליח להוריד ל-86:73. סטיב קר החזיר את לברון למגרש, האמריקאים צלפו מכל מקום וזה נגמר ב-84:110 מרשים מאוד.

דרום סודאן ניצחה את פורטו ריקו

במשחק מעניין נוסף בבית 3 ניצחה דרום סודאן את פורטו ריקו 79:90. קרליק ג'ונס הצטיין עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, שחקן מכבי ת"א ווניין גבריאל קלע 6 נקודות ב-21 דקות והוסיף 9 ריבאונדים. חוסה אלברדו קלע 26 נקודות למפסידים. כזכור, דרום סודאן כמעט ניצחה נבחרת ארה"ב במשחק הכנה לטורניר, אבל הפסידה בשניות האחרונות 101:100.
7 צפייה בגלריה
ווניין גבריאל
ווניין גבריאל
ווניין גבריאל חוגג ניצחון עם סודאן
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
פורסם לראשונה: 18:09, 28.07.24