ארטיום דולגופיאט זכה אתמול (שבת) במדליית הכסף האולימפית בתרגיל הקרקע. מי שמנע ממנו לשחזר את מדליית הזהב מטוקיו 2020 היה המתעמל הפיליפיני קרלוס אדריאל יולו, שסיים עם ציון מדהים של 15.000 - והפך לגיבור לאומי. היום הוא השלים דאבל כשזכה גם במדליית הזהב בשולחן הקפיצות.
על פי פרסומים, המתעמל הפיליפיני בן ה-24, שהפך למדליסט הראשון של המדינה בפריז, האלוף האולימפי השני של המדינה (אחרי מרימת המשקולות הידלין דיאז בטוקיו) והמדליסט ה-15 בהיסטוריה של הפיליפנים בכלל – אמור לחזור הביתה לחיים שטרם הכיר.
1 צפייה בגלריה
קרלוס אדריאל יולו
קרלוס אדריאל יולו
גיבור לאומי. יולו
(צילום: Loic VENANCE / AFP)
ברגע שזכה במדלייה, ידע יולו כי יקבל מממשלת הפליפינים בית כמענק על הזכייה – תמריץ שקבעו במדינה לכל הספורטאים שטסו לפריז. אבל זה לא הדבר היחידי שמובטח לו. אל דירת שני החדרים שיקבל (בשווי חצי מיליון דולר), יצטרף ריהוט מלא.
בנוסף יקבל המתעמל מענק של 173 אלף דולר (10 מיליון פזו פיליפנים) מוועדת הספורט, 52 אלף דולר (3 מיליון פזו) מבית הנבחרים, חיים שלמים של טיפולי קולונוסקופיה (אחרי גיל 45) וייעוץ גסטרואנטרולוגי (מערכת העיכול), ריהוט חינם בשווי 1,730 דולר (100 אלף פזו). והצ'ופר אולי הטעים ביותר - חיים שלמים של ראמן חינם וארוחות חינם ממפעלים מקומיים.
בעקבות הזכייה השנייה, הצטרפו רשתות מסחריות רבות בפיליפינים, שהבטיחו למתעמל (ועל הדרך גרפו פרסום לא קטן על גבו) מענקים שונים כמו ריהוט לכל החיים ומנות חינם ברשתות מזון שונות במדינה.