מארגני אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028 הכריזו היום (שבת) כי יחייבו צופים להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לאצטדיון האולימפי ושאר האולמות שישמשו את המשחקים, ויעודדו עבודה מרחוק במטרה להתמודד עם בעיות התנועה הידועות לשמצה בעיר.
ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן באס, אמרה כי מנהלי המשחקים רוצים שאולימפיאדת לוס אנג'לס תהיה "המשחקים ללא מכוניות" על ידי השקעה בתחבורה ציבורית ועידוד תושבי העיר לאמץ עבודה מרחוק בסגנון תקופת הקורונה למשך המשחקים.
2 צפייה בגלריה
פקקים בלוס אנג'לס
פקקים בלוס אנג'לס
פקקים בלוס אנג'לס
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
"'המשחקים ללא מכוניות' משמעותם שתצטרכו להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לכל האירועים", אמרה באס במסיבת עיתונאים יממה לפני טקס הסיום של אולימפיאדת פריז. "כדי לעשות זאת, אנחנו משדרגים את מערכת התחבורה שלנו".
באס הייתה נחרצת שפקקי התנועה בלוס אנג'לס לא יהוו בעיה, ואף התייחסה לפעם הקודמת שנערכו בעיר משחקים אולימפיים, ב-1984. היא ציינה כי לפני 40 שנה פקידי העיר עודדו מעסיקים לפצל משמרות או לאפשר עבודה מרחוק בהצלחה רבה.
2 צפייה בגלריה
קארן באס
קארן באס
קארן באס
(צילום: Luke Hales/Getty Images)
"אני חושבת שנוכל לעשות זאת שוב", הוסיפה באס. "חלק מקיום אולימפיאדה ללא מכוניות פירושו לגרום לאנשים לא לנהוג, אלא להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע למשחקים".
באס הוסיפה כי העיר תשאף גם לשכן את אוכלוסיית חסרי הבית המוערכת ב-75,500 איש לפני האולימפיאדה. היא הדגישה כי המטרה היא להעביר אנשים לדיור זמני, לטפל בסיבות להיותם חסרי בית ולהעבירם לדיור קבע.
טקס הסיום מחר יסמן את תחילת הספירה לאחור לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס, כאשר העיר תציג טעימה ממה שצפוי ב-2028 בזמן שבבירה הצרפתית יסגרו סופית את המשחקים.