המסע האולימפי של ישראל בפריז עוד לא יצא לדרך וכבר הוא נקשר בפארסה מביכה, כאשר הנבחרת האולימפית גילתה כי אחד מכוכביה, רוי רביבו, לא יוכל לקחת חלק בשניים משלושת משחקי המוקדמות בטורניר הכדורגל, בשל הרחקה במפגש פלייאוף יורו 2024 נגד איסלנד ואי הבנת תקנון אופ"א מצד גורמים בהתאחדות.
עוד לפני שיתברר מי האחראים לטעות, הם כבר יכולים להתנחם בכך שהם לא לבד. פארסת רביבו מצטרפת לרשימת פדיחות לא קטנה, עליה חתומים המשלחות השונות של ישראל באולימפיאדות השונות. איזו יכולה לזכות בתואר המביכה יותר? תקראו ותכריעו בעצמכם.
8 צפייה בגלריה
אלכס דנילוב, ורד בורוכובסקי ודונלד סנפורד
אלכס דנילוב, ורד בורוכובסקי ודונלד סנפורד
רגעים שעדיף לשכוח. אלכס דנילוב, ורד בורוכובסקי ודונלד סנפורד
(צילומים: ראובן שוורץ, אורן אהרוני)

יצחק בן דוד | נגד כיוון התנועה

רומא 1960: רוכב האופניים הישראלי השתתף במרוץ כביש יחד עם חברו הנרי אוחיון. במהלך הרכיבה למרחק של 175 ק"מ, שהתנהלה בחום של 38 מעלות, נפלו משקפיו של בן-דוד. בניסיון למצוא אותם הוא רכב בכיוון ההפוך - ונפסל על ידי השופטים. חברו אוחיון היה מעורב בתאונה עם משתתפים נוספים, אופניו יצאו משימוש – וגם הוא לא סיים את המרוץ.

לוי פסבקין | זינוק לאתמול

טוקיו 1964: האצן הישראלי לא שמע את יריית ההזנקה בריצת 100 מטר, זינק באיחור וסיים אחרון במקצה שלו בזמן של 11.1 שניות, ובסך הכל דורג במקום ה-63. ההסבר שסיפק: "מזג האוויר הפריע לי לשמוע את המזניק". בהמשך הקריירה היה אחראי על עלייתם של ספורטאים יהודים רבים, כמו אלכס אברבוך וקונסטנטין מאטוסביץ'.

ואצ'סלב איבנובסקי | לא הרים לנו

אטלנטה 1996: המשקולן בקטגוריית עד 99 ק"ג נכשל בכל שלושת הניסיונות שלו ולא הצליח להרים אפילו קילו אחד לרפואה. "זו בושה", אמר מנהל היחידה לספורט הישגי דאז, איציק בן-מלך. ואם כל זה לא הספיק, מאוחר יותר התברר שקיבל אזרחות בגלל נישואים פיקטיביים – והוא גורש מישראל.
8 צפייה בגלריה
ואצ'סלב איבנובסקי
ואצ'סלב איבנובסקי
הידיעה ב"ידיעות אחרונות" על ההופעה המביכה של איבנובסקי
8 צפייה בגלריה
איבנובסקי רצה להישאר בארץ
איבנובסקי רצה להישאר בארץ
איבנובסקי. רצה להישאר בארץ
(מתוך ארכיון ידיעות אחרונות)

אלכס דנילוב | האקדח מת מצחוק

סידני 2000: הקלע הישראלי שעלה מרוסיה, שהיה אז אלוף אירופה, היה אמור להשתתף בתחרות ירי באקדח אוויר מ-10 מטרים, אך בדיקת הציוד שלו העלתה שהדק האקדח היה "רך" מדי. דנילוב ומאמנו נחקרו ממושכות בידי ראשי המשלחת, שהודיעו לבסוף כי "מדובר בתקלה טכנית נדירה". דנילוב נפסל, ונאלץ להסתפק בתחרות באקדח חופשי מ-50 מטר, שבה דורג במקום ה-18.
8 צפייה בגלריה
אלכס דנילוב
אלכס דנילוב
"תקלה טכנית נדירה". דנילוב
(צילום: ראובן שוורץ)

היילה סטאין | עשו עליו סיבוב

אתונה 2004: המרתוניסט ושיאן ישראל לשעבר נכנס לאצטדיון האולימפי להקפת הסיום. אחת השופטות הציעה לו לשתות מים עם סיום ההקפה, אך סטאין חשב בטעות כי הורתה לו לעשות סיבוב נוסף, שאותו השלים בהצלחה. לאחר מכן הוא הגיש ערעור, שקבע כי סיים את הריצה במקום ה-20. הוא המשיך לאולימפיאדה נוספת, בבייג'ינג 2008, שם דורג במקום ה-69.
8 צפייה בגלריה
היילה סטאין
היילה סטאין
סיבוב מיותר. סטאין
(צילום: ראובן שוורץ)

ורד בורוכובסקי | איפה המשקפת שלי?

אתונה 2004: רגע לפני שהתייצבה למשחה 200 מטר מעורב גילתה השחיינית שהמשקפת שלה נקרעה – ואין לה אחת חלופית. אז מה עושים? שוחים בלי משקפת. התוצאה? רחוקה מלהיות טובה: היא אמנם ניצחה במקצה שלה, אבל הוא היה החלש ביותר במוקדמות. בורוכובסקי דורגה במקום ה-24, עם זמן איטי משמעותית מהשיא שלה - ולא עלתה לשלב הבא.
8 צפייה בגלריה
ורד בורוכובסקי
ורד בורוכובסקי
לא עלתה לשלב הבא. בורוכובסקי
(צילום: ראובן שוורץ)

דונלד סנפורד | מי לקח לי את הנעליים?

לונדון 2012: סנפורד, שקיבל אזרחות אחרי שהתחתן עם ישראלית, הגיע לעמדת הזינוק במוקדמות ריצת ה-400 מטר, ולאחר חיפוש קצר בחפציו ניגש למארגנים וטען כי נעלי הריצה שלו נגנבו מתוך התיק כשהיה בחדר ההלבשה. לבסוף, רץ קנדי שהתחרה במקצה הקודם העניק לו את הנעליים שלו, שבכלל היו במידה אחרת. סנפורד כמובן לא עלה לשלב הבא.
8 צפייה בגלריה
הסוליה החלשה. מתוך מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", 5 באוגוסט 2012
הסוליה החלשה. מתוך מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", 5 באוגוסט 2012
הפארסה הגדולה של סנפורד
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:13
האימון המסכם של הנבחרת האולימפית של ישראל לקראת מאלי
(צילום: עוז מועלם)