תחרויות השחייה האולימפיות רק נפתחו היום (ש') אבל נדמה כי ישנה כבר זירה אחת רותחת: הסינים נגד שאר העולם.
רק לאחרונה נחשף כי 23 שחיינים סינים נתפסו במחנה אימונים על שימוש בחומר אסור המצוי בתרופה ללב, אך למרות זאת 11 מהם יתחרו בפריז, מה שעורר את חמתם של שחיינים רבים אחרים.
2 צפייה בגלריה
שין היאינג במהלך משחה המוקדמות ב-100 מ' חזה
שין היאינג במהלך משחה המוקדמות ב-100 מ' חזה
צ'ין היאינג במהלך משחה המוקדמות ב-100 מ' חזה
(צילום: AP Photo/Martin Meissner)
כעת הגיע תורם של הסינים להשיב אש. צ'ין האיאנג, אלוף העולם ב-100 מ' חזה ב-2023, והפייבוריט לזהב גם בפריז תקף חזרה את השחיינים האמריקאים והאירופאים בטענה כי הם מנסים במכוון לפגוע בהכנות של הנבחרת הסינית: "זו רק הוכחה שהם חוששים מהתוצאות שלנו. הם ניסו כמה טריקים כדי לפגוע בקצב ההכנות שלנו ולרסק אותנו פסיכולוגית. אבל אנחנו לא מפחדים, כשהמצפון שלך נקי אתה לא חושש מלשון הרע. אנחנו נעמוד בלחץ ונזכה במדליות שישתיקו את כל הסקפטיים".
צ'ין העפיל היום לחצי הגמר ב-100 מ' חזה מהמקום התשיעי בלבד. הוא ישחה הלילה ב-22:12 במשחה חצי הגמר השני, כשבמשחה הראשון ישתתף רון פולונסקי שהפתיע עם שיא ישראלי (1:00.00) ומקום בחצי הגמר.
נראה שעיקר זעמו של צ'ין הוא על כך שמאז שנחתו בפריז לפני עשרה ימים, השחיינים הסינים נבדקו כבר שבע פעמים.
בין אלו שהביעו פקפוק באמינות של הסינים הוא הכוכב האמריקאי קיילב דרסל שזכה בחמש מדליות זהב באולימפיאדת טוקיו. דרסל נשאל האם הוא סומך על חקירת הסוכנות למניעת סימום בספורט לגבי הסינים וענה בפשטות, "לא, לא ממש". השחיין האוסטרלי זק סטאבלטי-קוק טען שהחקירה הזו היא כישלון של המערכת.
2 צפייה בגלריה
קיילב דרסלר
קיילב דרסלר
דרסל. לא מאמין לסינים
(צילום: AFP)
הגדיל לעשות נשיא הסוכנות האמריקנית למניעת סימום בספורט טראוויס טיגרט שכינה את הסוכנות העולמית, "כלבים קטנים". הסוכנות האמריקנית אף הפעילה את ה-FBI במטרה שיבדוק את התנהלותה של הסוכנות העולמית בפרשה הזו, מה שהעכיר עוד יותר את היחסים בין שתי הסוכנויות.
לסינים יש מספר מקרים מפורסמים של סימום בשחייה בעבר, כשהידוע ביותר הוא זה של סון יאנג, שלוש פעמים אלוף אולימפי. סון הסתבך בעבר מספר פעמים בעבירות סמים - והורחק ב-2021 לארבע שנים ושלושה חודשים. בעבר שחיינים שחלקו עמו בריכה או פודיום מחו נגדו אקטיבית, סרבו ללחוץ לו יד או להצטלם עמו על הפודיום.